انتخاب نام دامنه و تاثیر آن در فروش

این پست رو به اشتراک بگذارید

انتخاب نام دامنه مهمترین تصمیم و سخت ترین کار برای راه اندازی وب سایت تجاری یا شخصی است ، چرا که شما پس از ثبت دامنه قرار است از وب سایت خود در کارت ویزیت خود ، سایر وب سایت ها ، سربرگ ها و غیره تبلیغ کنید ، حال اگر شما دامنه مناسبی ثبت نکنید هزینه های سنگینی که صرف این تبلیغات کرده اید به طور کامل از بین می رود و سپس مجدد باید وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن دامنه جدید و در نهایت تبلیغ آنها کنید ، بنابراین ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا با انتخاب نام صحیح دامنه روی فروش خود تاثیر داشته باشید.

مراحل انتخاب نام دامنه و تاثیر آن بر فروش

نحوه انتخاب نام دامنه :

استفاده از یک دامنه اختصاصی بسیار بهتر از یک زیر دامنه مانند سرویس های وبلاگ است. وبلاگ رایگان است اما در حقیقیت تلاش شما به اسم شما تمام نمی شود. به مثال زیر توجه کنید :

netaram.yourblog.com یا netaram.com ؟ کدام بهتر است ؟ داشتن یک دامنه اختصاصی بسیار بهتر و حرفه ای تر است و باعث می شود آسان تر به یک برند تبدیل شود.

صاحب فروشگاه drchristophersherbs.com می گوید :

“یک دامنه خوب برای فروشگاه خود انتخاب کنید ، داشتن یک دامنه به جای استفاده از یک زیر دامنه شما را حرفه ای تر و اعتبار فروشگاه شما را بیشتر می کند ، انتخاب نام یک دامنه خوب می توانند بازدیدکنندگان بیشتری برای فروشگاه شما بیاورد ، وقتی من دامنه DrChristophersHerbs.com را ثبت کردم من شاهد افزایش خرید و فروش با توجه به چگالی کلمه کلیدی نام خود شدم ، در واقع 66.74% از ترافیک وب سایت من با استفاده از موتور های جستجو برای کلمه “گیاهان دکتر christophers” می باشد که مربوط به دامنه من است.”

برای انتخاب نام دامنه به صورت صحیح شما نیاز به خلاقیت برای انتخاب آن دارید ، مجله Smashing نکاتی در مورد انتخاب نام دامنه توضیح داده است که ما در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم :

1-ملزومات : کوتاه ، جذاب و بیاد ماندنی ! درست مانند حفظ نام و نام خانوادگی باید به آسانی حفظ شود و خوانده شود.

2-قوانین ناگفته : هنگام خرید دامنه سعی کنید نامی انتخاب کنید که شبیه به برند دیگری نباشد برای مثال دامنه چون دامنه google.com معروف است شما دامنه googeel.com را ثبت کنید ! این مورد نه تنها غیر حرفه ای است و باعث مشکلات زیادی می شود بلکه باعث می شود هیچ زمان نتوانید برند معتبری داشته باشید.

3– ثبت دامنه .com : دامنه دات کام یک دامنه top-level است که معمولا تمام افرادی که قصد ساخت برندی را دارند سعی در ثبت آن نیز می کنند ، هرچند پیدا کردن یک دامنه دات کام کاری نه چندان ساده است اما برای وب سایت شما مفید است ، اگر شما قصد فروش سرویس یا محصول خود در کشوری خاص را دارید می توانید دامنه آن کشور را هم ثبت نمایید برای مثال netaram.ir

4- نامی انتخاب کنید که به موضوع کاری شما و برند شما مرتبط باشد : شما باید یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنید که با موضوع کاری و برند شما مرتبط باشد متاسفانه بسیاری افراد اقدام به انتخاب نا مناسب دامنه می کنند برای مثال وب سایت آتلیه عکاسی دارند اما آدرس وب سایت آنها هیچ ارتباطی با آتلیه عکاسی ندارد.

5-خلاق باشید : شما می توانید از واژه ها برای انتخاب دامنه خود استفاده نمایید و حتی می توانید آنها را با هم ترکیب کنید و یک اسم اختصاصی برای خود تولید کنید مانند (YouTube) یا تلفیق بخش هایی از دو واژه با هم (microsoft.com) یا ساخت یک نام منحصر به فرد (Odeo)

ابزار های مورد نیاز برای انتخاب نام دامنه :

ما در اینجا چند ابزار معرفی می کنیم تا بتوانید دامنه مناسبی برای خود پیدا کنید و زیاد دچار سردگمی نشوید :

Business Name Generator : ابزار رایگان Shopify برای انتخاب نام تجاری

GoSpaces : ابزار رایگان که به شما کمک می کند نام کسب و کار خود را به سادگی پیدا کنید.

NameStation : تولید یک لیست از حوزه های موجود بر اساس یک کلمه

Domaintyper : بررسی در دسترس بودن نام دامنه

منبع : shopify و نت آرام

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه ، در صورتی که نظر یا سوالی در مورد انتخاب نام دامنه خود دارید آن را در زیر همین صفحه برای ما ارسال نمایید.

 

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند