تاثیر هاست بر سرعت سایت

تاثیر هاست بر سرعت سایت

این پست رو به اشتراک بگذارید

در این مقاله قصد داریم تا در مورد تاثیر هاست بر سرعت سایت صحبت کنیم ، در واقع قصد داریم بررسی کنیم که آیا هاست می تواند بر روی کندی بارگذاری سایت تاثیرگذار باشد یا خیر ؟ اگر بله کدام سرویس مناسب سایت برای سرعت بالا می باشد ؟ آیا کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین بر روی سرعت بارگذاری وب سایت تاثیری دارند ؟ و در نهایت بررسی کنیم که تعداد سایت های میزبانی شده در یک سرور و قدرت سرور چگونه روی سرعت تاثیر می گذارد.

تاثیر هاست بر سرعت سایت

تاثیر هاست بر سرعت سایت :

موقعیت هاست : منظور از موقعیت هاست همان محل قرارگیری سرور می باشد ، سرور هایی که به اینترنت متصل هستند ممکن است در هر جای جهان مشغول فعالیت باشند ، برای مثال در حال حاضر بخشی از وب سایت نت آرام در فرانسه میزبانی می شود. نکته ای که بسیار مهم است این است که فردی که بازدیدکننده وب سایت شما است ، هرچه به محل قرار گیری سرور نزدیکتر باشد می تواند با سرعت بیشتری وب سایت شما را باز کند ، بنابراین نتیجه می گیریم که هاست ایران بیشترین سرعت برای کاربران داخل ایران دارد و سرویس آمریکا با توجه به دور بودن از کاربران ایران سرعت کمتری دارد ، ما در مقاله تفاوت هاست ایرانی و خارجی به صورت تصویری این مورد را توضیح دادیم.

وب سرور و نرم افزار های سرور : وب سرور نرم افزاری است که توانایی به پاسخگویی به مرورگر را دارد ، در واقع زمانی که کاربران آدرس سایت شما را در مرورگر خود وارد می کنند به وب سرور محتوا درخواستی را به مرورگر ارائه می کند ، در حال حاضر بهترین وب سرور ها آپاچی ، لایت اسپید و Nginx می باشد ، آپاچی محبوب ترین وب سرور دنیا می باشد که از ماژول های بسیار زیادی استفاده می کند ، لطفا توجه داشته باشید وب سرور ها تاثیر زیادی بر روی سرعت ندارند ، چراکه در صورتی که سرور شلوغ نباشد معمولا سرعت تمام آنها یکسان است ، خیلی از کاربران می گویند لایت اسپید سرعت را بیشتر می کند اما این وب سرور بیشتر برای این کاربرد دارد که از بالا رفتن لود در سرور های شلوغ جلوگیری کند بنابراین اگر شما یک سرور قدرتمند دارید معمولا سرعت آپاچی و لایت اسپید تفاوت زیادی نمی کند. در مورد nginx نیز چون ماژول زیادی ندارد منطقی است کمی بهتر از آپاچی باشد اما آپاچی یک وب سرور کامل است.

قدرت سخت افزار و تعداد سایت میزبانی شده : مهم ترین تاثیر را در سرعت سایت ، قدرت سخت افزاری سرور در کنار تعداد کاربر میزبانی شده می باشد ، قدرت سرور هرچه بیشتر باشد ، می تواند از درخواست های بیشتری پشتیبانی کند و آنها را در زمان سریعتری پاسخ دهد ، بنابراین بهتر است از یک سرور جدید برای میزبانی وب خود استفاده کنید ، درایو SSD نسل جدید هارد ها می باشد ، در این درایو ها دیگر چرخش مکانیکی وجود ندارد ، سرعت خواندن اطلاعات بسیار بیشتر است. همچنین اگر در یک سرور تعداد بسیار زیادی سایت میزبانی شود ممکن است در سرعت سرور تاثیر گذار باشد چراکه ممکن است تعداد درخواست ها زیاد شود و قدرت سرور پاسخگوی این درخواست ها نباشد ، بنابراین لود سرور زیاد می شود و در نهایت سرعت سایت شما کاهش می یابد.

کنترل پنل : سی پنل و دایرکت ادمین بودن نمی تواند تاثیر مستقیمی در سرعت سایت شما داشته باشد ، البته در حالت پیش فرض سی پنل مصرف منابع سروری بیشتری نسبت به دایرکت ادمین دارد ، در واقع دایرکت ادمین کمی سبک تر از سی پنل می باشد ، بنابراین مخصوصا در سرور هایی که ممکن است قدرت کمتر داشته باشند بهتر است از دایرکت ادمین استفاده شود. البته به این معنی نیست دایرکت ادمین برای سرور های با قدرت کم طراحی شده است ، اما مصرف کمتر این پنل یکی از مزایای آن می باشد.

انتخاب بهترین سرویس : اگر شما به دنبال سرعت بالا بارگذاری وب سایت خود هستید پیشنهاد ما هاست ایران نت آرام است ، علاوه بر پینگ عالی این سرویس برای کاربران ایران به دلیل نزدیک بودن به کاربران و میزبانی در دیتاسنتر با کیفیت پارس آنلاین ، در این سرور از نسل ذخیره سازی فایل ها درایو SSD استفاده می شود ، برای سرعت بیشتری بارگذاری از جدیدترین نسل رم یعنی DDR4 در این سرور استفاده می شود ، به دلیل کانفیگ مناسب نرم افزاری در این سرورها سرعت بارگذاری وب سایت ها بسیار مناسب است.

امیدواریم مقاله تاثیر هاست بر سرعت سایت برای شما مفید بوده باشه ، منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

موارد بیشتر برای کاوش

2 نظر منتشر شده

  • ممنون عالی بود

  • Avatar photo
  • زنده باشید جناب رضایی عزیز

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند