هاست ایران بخریم یا نخریم ؟

هاست ایران بخریم یا نخریم ؟

این پست رو به اشتراک بگذارید

مدتی هست ایران هم به لیست کشور های محبوب برای ارائه سرویس های هاست و دامین شده است ، در این مقاله قصد داریم به سوال هاست ایران بخریم یا نخریم پاسخ دهیم و به صورت تخصصی این سرویس را مورد بررسی قرار دهیم ، میزان سرعت آنها را برای کاربران نقاط مختلف مورد بررسی دهیم ، کیفیت سرویس را مقایسه کنیم و مزایا و معایب هاست ایران را توضیح دهیم.

هاست ایران بخریم یا نخریم ؟

بررسی سرعت بارگذاری هاست ایران :

اولین چیزی که در هاست ایران بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته سرعت بارگذاری وب سایت هایی است که در ایران میزبانی می شوند ، دلیل سرعت بالا سرویس ایران نزدیکی موقعیت جغرافیایی سرور برای هموطنان عزیز کشور ما است ، ما در مقاله تفاوت هاست ایرانی و خارجی توضیح دادیم که هرچه سرور به کاربران ما نزدیک تر باشد ، زمان بارگذاری وب سایت برای آنها کمتر می شود و این یعنی سرعت وب سایت بسیار بیشتر خواهد شد ، هرچند تفاوت در سرعت بارگذاری ایران و خارج در حد چند ثانیه است اما همین مقدار ممکن است تاثیر زیادی در فروش ما داشته باشد حتما در مورد قانون ۱ ثانیه شنیده اید ، ۱ ثانیه تاخیر می تواند ۷% از فروش شما ، ۱۱% از بازدید شما و ۱۶% از رضایت مشتری های شما کم کند. ما در مقاله افزایش سرعت وردپرس برخی نکات افزایش سرعت را نیز ارسال کرده ایم، اما قبل از انتخاب این سرویس باید بررسی کنیم که اکثریت کاربرانی که از وب سایت ما بازدید می کنند از کدام کشور هستند ؟ برای مثال در یک وب سایت ممکن است بیشتر از نود درصد بازدیدکنندگانش از فرانسه باشد ، بنابراین انتخاب سرویس سرویس ایران برای آن سایت اشتباه است ، یا سایتی دیگر بازدیدکننده خارجی ندارد ، اگر برای صاحب امتیاز آن وب سایت سرعت بارگذاری بسیار مهم است ، استفاده از این سرویس برای ایشان مناسب تر است. اگر شما یک سایت فعال دارید می توانید با ابزار های آمارگیری مانند گوگل آنالیز از آمار بازدیدکنندگان خود مطلع شوید.

بررسی کیفیت شبکه دیتاسنتر های ایران :

همانطور که می دانید کشور ایران از لحاظ اینترنت مشکلات زیر ساختی زیادی دارد ، تا چند سال پیش هیچ کدام از وب سایت ها حاضر به تجربه سرویس داخلی نبودند و حتی وب سایت های دولتی نیز از هاست خارج استفاده می کردند ، قیمت ها به قدری گران بود که برای هیچ وب مستری ارزش تست هم نداشت و دانش فنی نیز در سطح خوبی قرار نداشت ، اما ایران از لحاظ زیر ساختی و فنی به مرور پیشرفت کرد تا اینکه من در زمان نوشتن این مقاله ( مرداد 94 ) می توانم بگویم که اکنون بسیاری از سایت های بزرگ ایرانی در حال استفاده از سرویس های داخلی هستند و استفاده از هاست ایران به سرعت در حال رشد روز افزون است ، هرچند هنوز کیفیت دیتاسنتر های بزرگی مانند OVH فرانسه قابل مقایسه با سرویس های داخلی نیست ، اما می توان گفت که کیفیت سرویس های ایران بد نیست بلکه اکنون توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند اکنون می توان در ایران آپ تایم های 98 ، 99 و حتی 100 درصد را در بعضی از دیتاسنتر های معتبر ایران تجربه کرد. از دیتاسنتر های معروف و محبوب در ایران می توان به پارس آنلاین و افرانت اشاره کرد ، این دو دیتاسنتر توانسته اند با بسیاری از دیتاسنتر های خارجی رقابت کنند و سطح فنی بسیار زیادی دارند.

تاثیر سئو :

عقاید زیادی در مورد سئو سرویس میزبانی وب ایران وجود دارد و نمی توان نتیجه دقیقی از مفید بودن یا غیر مفید بودن هاست ایران برای سئو ارائه داد ، بسیاری از افراد متخصص در سئو می گویند پینگ کم به گوگل در سئو کمی تاثیر دارد با توجه به اینکه گوگل در ایران سروری ندارد پینگ ایران به گوگل کمتر از سرویس های اروپایی و آمریکایی است ، دسته ای دیگر نیز کاملا منطقی می گویند که گوگل با توجه به موقعیت سرور نتایج را بر اساس موقعیت بازدیدکنندگان نمایش می دهد ، آنها می گویند اگر کاربری از ایران کلمه ای را جستجو کرد ، سایت های ایرانی اولویت بیشتری در نتایج خواهند داشت ، هر چند نیز شاید تاثیر آن کم باشد ، از طرفی آپتایم سرویس هم تا حدود کمی در سئو تاثیر دارد ، هر چند اگر قطعی زیاد شود سایت به طور کلی محبوبیت خود را در گوگل از دست خواهد داد. ما در یکی از مقاله های خود در مورد تاثیر دامنه ملی ir در سئو صحبت می کردیم که یکی از کاربران نظر جالبی برای ما ارسال کرد :

سئو روز :

اینکه نمیشه در وب مستر تولز روی ایران تارگت کرد یا گوگل دامنه آی آر نداره اصلا مهم نیست.این موضوع رو نباید به سئو ارتباط بدید.اثرش ناچیزه در بین صدها فاکتور دیگه سئو.
اصلی ترین عامل رتبه گرفتن در کشور ها، داشتن بک لینک از همون کشور هاست و زبان هاست.یعنی بک لینک از دامنه های با محتوای فارسی و دامنه هایی که در ایران هاست دارند و دامنه هایی که پس وند ملی دارند، در رتبه گرفتن درایران موثر هستند

ما از این کاربر بایت دیدگاه خود تشکر می کنیم ، شما نیز می توانید نظر خود را برای ما ارسال کنید تا بنده و دیگران از آن استفاده کنیم.

امکان تحریم :

یکی از مزایای این سرویس عدم امکان تحریم آن می باشد ، تعدادی از کاربران طعم تلخ تحریم را چیشدند ، آنهایی که شب را راحت خوابیدند و صبح بیدار شدند و با کمال تعجب دیدند که سایت آنها باز نمی شود و وقتی پیگیری می کنند متوجه می شوند که سرور آنها تحریم شده است ، هرچند امروزه با روش هایی که مدیران هاستینگ استفاده می کنند و از جاهای که با ایران مشکل دارند کمتر استفاده می کنند و معمولا هویت خارجی معتبر نیز دارند احتمال تحریم در خارج نیز کم است و در کنار آن بک آپ گیری نیز می کنند تا در زمان لازم از آن استفاده کنند. البته در هاست ایران نیز ممکن است سرویس هایی مانند اینترنت نیز تاحدودی مورد تحریم قرار بگیرد که شانس این مورد بسیار کمتر است.

کدام سخت افزار برای انتخاب هاست مناسب است ؟

اگر تصمیم به خرید این سرویس گرفتید ، ما شما را کمک می کنیم تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید ، پس از انتخاب دیتاسنتر سرویس خود شما باید به سخت افزار سرور اصلی توجه داشته باشید ، اولین چیزی که ما پیشنهاد می کنیم استفاده از درایو های SSD است ، درایو SSD مانند حافظه فلش جامد و ثابت است ، منظور ما از درایو همان هارد است ، از آنجایی که هارد به دیسک سخت در حافظه های دائم مکانیکی چرخشی استفاده می شود گفته می شود به این نوع حافظه ها درایو گفته می شود. این حافظه ها بر خلاف هارد ها نمی چرخند و سرعت بسیار بیشتری دارند عمر مفید بسیار بیشتری نیز دارند ، بنابراین اگر سرعت و امنیت اطلاعات برای شما مهم است حتما سعی کنید هاستی خریداری کنید که از درایو SSD استفاده کند. همچنین بهتر است سرویس ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شما از سخت افزار های بروز در قسمت های Ram ، سی پی یو و مادر بورد استفاده کند.

قیمت هاست ایران :

از آنجایی که زیر ساخت ها در ایران برای دیتاسنتر ها بسیار هزینه بر می باشد معمولا پهنای باند در هاست ایران نسبت به هاست خارج بسیار گران تر است ، دلیل آن هم کاملا قابل درک است ، کشور های اروپایی و آمریکایی زیر ساخت قوی دارند و پهنای باند آنها آنقدر زیاد است که معمولا بابت پهنای باند هزینه ناچیز دریافت می کنند. به همین دلیل قیمت این سرویس نسبت به خارج کمی گران تر است اما برای افرادی که سرعت و امنیت بیشتری نیاز دارند شاید این مسئله چندان اهمیتی نداشته باشد.

پرداخت آنلاین :

از آنجایی که سیستم های پرداخت از پروتکل امن ssl برای انجام خرید اینترنتی استفاده می کنند و از آنجایی که این پروتکل در اینترنت ایران در هاست های خارج به دلیل جلوگیری از رفع فیلترینگ کمی محدود شده است که نتیجه آن سرعت کم این پروتکل و time out های بسیار زیاد است ، استفاده از این سرویس برای فروشگاه ها مورد پیشنهاد ماست ، این سایت ها حداقل سعی کنند بخش پرداخت خود را در هاست ایران ایجاد کنند ، هرچند بانک ها نیز وب سرویس هایی برای هاست های خارج ارائه دادند که اکنون از ادامه فعالیت این وب سرویس ها اطلاعی ندارم اما فکر می کنم این مشکل به مرور زمان نیز قابل رفع باشد ، اما هنوز مشکلات کندی ssl در هاست های خارج پابرجاست.

نتیجه گیری :

این سرویس برای وب سایت هایی که سرعت بارگذاری وب سایت و امنیت اطلاعات برای آنها بسیار اهمیت دارد مورد پیشنهاد است کیفیت هاست ایران در صورت استفاده از دیتاسنتر های معتبر تا حد قابل قبولی می باشد و حتی می تواند با برخی از دیتاسنتر ها رقابت کند ، قیمت این سرویس بیشتر از سرویس های خارجی است و برای وب سایت های دولتی الزامی است.

معرفی سرویس :

سرویس هاست لینوکس ایران نت آرام که از مزایای آن می توان به استفاده از درایو SSD رم DDR4 و سی پی یو E5 ورژن 3 در دیتاسنتر پارس آنلاین اشاره کرد.

در پایان نیز از شما کاربران عزیز تقاضا می کنم اگر نظری در مورد این مقاله داشتید ، دیدگاه خود را در همین صفحه ارسال کنید تا بنده و سایر کاربران از نظرات ارزشمند شما استفاده نماییم.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند