آموزش امکانات دایرکت ادمین قسمت ششم

این پست رو به اشتراک بگذارید

در مقاله های قبل به 50 سوال در مورد آموزش امکانات دایرکت ادمین توضیح دادیم ، ما قصد داریم تا تمام ویژگی های دایرکت ادمین را در چند جلسه به صورت سوال و جواب آموزش بدهیم ، در این آموزش نیز به سوال های 50 تا 60 پاسخ می دهیم ، چنانچه شما تمایل دارید قسمت های قبل و بعد آموزش امکانات دایرکت ادمین را مشاهده نمایید به صفحه لیست آموزش های directadmin مراجعه نمایید.

آموزش امکانات دایرکت ادمین

آموزش امکانات دایرکت ادمین قسمت شماره 6 :

51.سوال : چگونه می توانم رمز ایمیل سایتم را در دایرکت ادمین تغییر بدهم ؟

پاسخ : برای تغییر رمز ایمیل در دایرکت ادمین ، در صفحه اصلی directadmin روی گزینه E-Mail Accounts کلیک کنید ، در این قسمت لیست ایمیل هایی که از قبل ایجاد کرده اید به شما نمایش داده می شود ، در قسمت Password/Quota روی دکمه change کلیک کنید و سپس رمز جدید را وارد کنید.

52.سوال : چگونه می توانم محدودیت فضا ایمیل دایرکت ادمین را تغییر بدهم ؟

پاسخ : اگر شما در زمان ساخت ایمیل محدودیت فضا برای آن تعیین کرده باشید و قصد تغییر آن را داشته باشید ، پس از مراجعه به صفحه E-Mail Accounts ، در قسمت Password/Quota روی دکمه change کلیک کنید ، سپس در قسمت Email Quota محدودیت جدید را وارد کنید ، اگر قصد داشته باشید فضا ایمیل نامحدود شود یعنی از تمام فضا هاست شما استفاده کند ، آن را برابر 0 قرار دهید.

53.سوال : Catch All E-Mail در دایرکت ادمین چیست و چه کاربردی دارد ؟ و نحوه تنظیم آن چگونه است ؟

پاسخ : توسط امکان Catch All E-Mail شما می توانید تعیین کنید تا تمام ایمیل هایی که ایجاد نکرده اید به یک ایمیل منتقل شوند ، برای مثال زمانی که شما ایمیل ex@yourdomain.com را در دایرکت ادمین خود ایجاد نکرده اید ، توسط این قابلیت می توانید آن را به ایمیل اصلی خود مثلا info منتقل کنید. چنانچه شما این امکان را فعال نکنید ایمیل هایی که ایجاد نکرده اید برگشت می خورند برای تنظیم Catch-All E-Mail در دایرکت ادمین وارد صفحه اصلی directadmin شوید و سپس روی گزینه Catch-All E-Mail کلیک کنید ، در قسمت Set Catch All E-Mail سه گزینه وجود دارد :

Fail: چنانچه روی این مورد تنظیم باشد ، به کاربر اطلاع داده می شود که این ایمیل وجود ندارد.

Ignore: با انتخاب این گزینه تمام ایمیل های ناموجود حذف و نادیده گرفته خواهند شد.

Address: به آدرسی که شما مشخص می کنید منتقل خواهند شد.

54.سوال : کاربرد کلی E-Mail Filters یا  SPAM Filters در دایرکت ادمین چیست و چگونه آن را تنظیم کنیم ؟

پاسخ : توسط E-Mail Filters یا SPAM Filters در دایرکت ادمین می توانید ، ایمیل های خاص یا کلمات خاص را مسدود کنید و در صورت دریافت چنین ایمیل هایی ، یا به طور خودکار حذف شوند و یا به پوشه اسپم شما منتقل شوند. برای تنظیم در صفحه اصلی دایرکت ادمین روی گزینه SPAM Filters کلیک کنید :

Block a specific e-mail address: مسدود کردن ایمیل خاص

Block mail from an entire domain: مسدود کردن تمام ایمیل های دامنه خاص

Block all e-mail containing the word: مسدود کردن کلمه خاص مانند computer

Block all e-mail larger than : مسدود کردن تمام ایمیل هایی که حجم آنها بیشتر از —- می باشد.

فعال کردن فیتلر بزرگسالان : با فعال کردن این قسمت تمام عبارات ، کلمات و آدرس های مربوط به بزرگسالان مسدود خواهند شد.

Action for filter matches : با انتخاب این گزینه می توانید مشخص کنید که ایمیل مورد نظر به پوشه اسپم وارد شود یا حذف شود برای اسپم گزینه Send to spambox  و برای حذف گزینه Drop Email را انتخاب نمایید.

نکته : در قسمت فیلتر کردن کلمه برای مثال چنانچه شما کلمه “put” را فیلتر کنید ، کلمه های مشابه به آن نیز فیلتر خواهد شد مانند “computer” ، چنانچه شما فقط تمایل دارید کلمه put فیلتر شود یک فاصله اول و آخر کلمه اضافه کنید.

55.سوال : چگونه ایمیل های خود را در دایرکت ادمین به ایمیل دیگری منتقل کنیم ؟

پاسخ : شما می توانید به وسیله امکان Forwarders پنل directadmin ایمیل های ایجاد شده در دایرکت ادمین را به ایمیل دیگری نیز فوروارد کنید ، برای انجام این کار در صفحه اصلی پنل هاست خود روی Forwarders کلیک کرده و سپس روی Create new E-Mail Forwarder کلیک کنید ، در قسمت Forwarder Name ایمیلی که قصد دارید ، تمام ایمیل های آن forward شود را وارد کنید ، در قسمت Destination Email ایمیل مقصد را وارد کنید ، شما می توانید چندین ایمیل در این قسمت وارد کنید ، برای جداسازی ایمیل ها از هم , وارد کنید.

56.سوال : نحوه تنظیم پاسخ خودکار ایمیل ها در دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : شما می توانید با استفاده از امکان Autoresponder دایرکت ادمین ، متن خاص برای ایمیل مورد نظر تنظیم کنید تا در صورت دریافت ایمیل ، به طور خودکار به ایمیل ارسال کننده پاسخ ارسال شود ، برای انجام این کار در صفحه اصلی directadmin روی گزینه Autoresponder کلیک کنید ، در قسمت Responder Address ، آدرس ایمیل را مشخص کنید ، در قسمت Responder Message پیام خودکار را وارد کنید. چنانچه گزینه Send a CC to علامت زده شود ، یک نسخه به ایمیلی که مشخص می کنید ارسال می شود.

57سوال :پیام تعطیلات ( Vacation Messages ) در دایرکت ادمین چیست و چگونه آن را تنظیم کنیم ؟

پاسخ : چنانچه شما مجموعه شما روز های خاصی تعطیل باشد می توانید تعیین کنید که در آن روز ها به کاربران پیام خودکار ارسال شود ، برای مثال می توانید اگر روز دوشنبه تاریخ —- تا تاریخ کاربری ایمیل داد پیام ” این هفته دوشنبه تا پنج شنبه تعطیل هستیم ” ارسال شود.

برای تنظیم به صفحه اصلی دایرکت ادمین وارد شوید و سپس روی گزینه Vacation Messages  کلیک کنید سپس روی Set Vacation Message کلیک کنید و در قسمت Vacation Account ایمیل سایت خود را انتخاب کنید ، در قسمت Vacation Message متن پیام تعطیلات ، در قسمت Vacation Start تاریخ شروع تعطیلات و در قسمت Vacation End تاریخ پایان تعطیلات به میلادی را وارد کنید.

58.سوال : گزینه Custom Error Pages در دایرکت ادمین چه کاربردی دارد ؟

پاسخ : در واقع این گزینه لیست صفحات خطا سایت شما را نشان می دهد ، برای مثال خطا 404 مربوط به پیدا نشدن فایل یا نوشته است ، با کلیک روی هر کدام از این صفحات می توانید آن ها را ویرایش کنید ، توجه داشته باشید در مرورگر Internet explorer  برای اجرا این فایل ها لازم است حجم فایل ها بالاتر از 512 بایت باشد.

59.سوال : کاربرد گزینه SSL Certificates در دایرکت ادمین چیست ؟

پاسخ : به وسیله این گزینه می توانید پروتکل امنیتی (https) را بر روی سایت خود نصب و فعال کنید ، توجه داشته باشید شما برای فعال کردن این مورد نیاز به خرید گواهی ssl دارید ، نصب ssl در چند مرحله انجام می شود.

60.سوال : چگونه توسط دایرکت ادمین وارد phpMyAdmin شویم ؟

پاسخ : در صفحه اصلی دایرکت ادمین روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید ، سپس نام کاربری و رمز عبور دیتابیس یا هاست خود را وارد کنید ، چنانچه دیتابیس را وارد کنید تنها به دیتابیس مورد نظر دسترسی خواهید داشت.

جلسه ششم آموزش امکانات دایرکت ادمین نیز به پایان رسید منتظر نظرات شما هستیم.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند