آموزش دایرکت ادمین در 60 سوال قسمت اول

آموزش دایرکت ادمین قسمت اول

این پست رو به اشتراک بگذارید

دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین پنل های هاستینگ است که گزینه ها و امکانات زیادی دارد ، ما قصد داریم تقریبا تمام امکانات دایرکت ادمین را در قالب 60 سوال به شما آموزش دهیم ، در هر قسمت به 10 سوال پاسخ خواهیم داد ، این مقاله اولین قسمت آموزش دایرکت ادمین است و شامل سولات 1 تا 10 می شود ، با مراجعه به صفحه لیست آموزش های دایرکت ادمین می توانید سایر قسمت ها را مشاهده فرمایید.

آموزش دایرکت ادمین قسمت اول

قسمت اول آموزش دایرکت ادمین :

1-سوال : نحوه تغییر رمز دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : پس از ورود به صفحه اصلی دایرکت ادمین روی گزینه Change Password کلیک کنید و سپس رمز قدیم و رمز جدید را وارد کنید و تمام تیک ها را علامت بزنید و روی گزینه Submit کلیک کنید.

2-سوال : چگونه می توانم آخرین افرادی وارد شده به دایرکت ادمین را مشاهده کنم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه Login History لیست آی پی های اخیری که به پنل هاست دایرکت ادمین شما وارد شده اند را می توانید مشاهده کنید.

3-سوال : چگونه می توانم در دایرکت ادمین اکانت Ftp ایجاد کنم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه FTP Management در صفحه اصلی دایرکت ادمین می توانید اکانت های FTP دایرکت ادمین خود را مدیریت کنید ، با کلیک روی گزینه Create FTP account در این صفحه می توانید اکانت FTP جدید در دایرکت ادمین ایجاد کنید.

4-سوال : چگونه می توانم رمز اکانت FTP خود را در دایرکت ادمین تغییر بدهم ؟

پاسخ : پس کلیک روی FTP Management در قسمت ، اکانت مورد نظر را پیدا کرده و سپس در قسمت Password روی گزینه change کلیک کنید.

5-سوال : نحوه ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : به صفحه اصلی پنل خود وارد شوید و سپس روی Subdomain Management کلیک کنید ، در این قسمت می توانید لیست ساب دامین هایی که از قبل ساخته اید را مشاهده کنید ، برای ایجاد ساب دامین جدید در دایرکت ادمین در قسمت Add Sub-Domain نام ساب دامین دلخواه خود را وارد نمایید.

6-سوال : چگونه می توانم رکورد های dns یا همان dns zone ها را در دایرکت ادمین تغییر دهم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه DNS Management می توانید dns zone های هاست دایرکت ادمین خود را مدیریت کنید ، اگر شما قصد دارید دامنه خود را به هاست دانلود متصل کنید از آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر در دایرکت ادمین استفاده نمایید.

7-سوال : نحوه ایجاد A و mx رکورد در دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : در صفحه اصلی روی DNS Management کلیک کنید و سپس در پایین صفحه در قسمت A رکورد و mx رکورد ، رکورد های مورد نیاز خود را اضافه نمایید.

8- سوال : چگونه می توانم یک دیتابیس یا بانک اطلاعاتی در دایرکت ادمین ایجاد کنم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه MySQL Management لیست بانک های اطلاعاتی ( دیتابیس ها ) به شما نمایش داده می شود ، در این صفحه در قسمت Create new Database می توانید دیتابیس جدیدی اضافه نمایید. در قسمت Database Name ، نام بانک اطلاعاتی ، Database Username ، نام کاربری بانک اطلاعاتی ، Username Password رمز عبور کاربری و Confirm Password تکرار رمز دلخواه خود را وارد نمایید.

9- سوال : چگونه می توانم رمز دیتابیس خود را تغییر بدهم ؟

پاسخ : با کلیک روی MySQL Management می توانید لیست بانک های اطلاعاتی ایجاد شده را مشاهده نمایید ، روی هر کدام از بانک ها که نیاز به تغییر رمز دارند کلیک کنید و در قسمت modify password می توانید رمز کاربری آن دیتابیس را تغییر بدهید.

10- سوال : چگونه می توانم امتیازات (Privileges) ( سطح دسترسی ) دیتابیس را در دایرکت ادمین تغییر دهم ؟

پاسخ : روی MySQL Management و سپس روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید ، در قسمت modify privileges می توانید دسترسی های دیتابیس در دایرکت ادمین خود را تغییر دهید.

قسمت اول آموزش دایرکت ادمین به پایان رسید ، منتظر نظرات شما هستیم

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند