انواع هاست لینوکس و تفاوت آنها

معرفی و تفاوت انواع هاست لینوکس

این پست رو به اشتراک بگذارید

در این مطلب قصد داریم انواع هاست لینوکس را به زبان ساده به شما معرفی و آنها را مقایسه کنیم تا بتوانیم بهترین سرویس را به شما معرفی کنیم ، به طور کلی تمام وب سایت ها در سیستم قدرتمندی به نام سرور نگهداری می شوند ، کاربری که قصد باز کردن وب سایتی را دارد یک درخواست به سمت سروری که سایت در آنجا نگهداری می شود ارسال می کند و در پاسخ آن سایت به کاربر نمایش داده می شود. بنابراین سرور همیشه باید در دسترس باشد ، به همین دلیل سرور ها را در مکان های مختلفی نگهداری می کنند ، حال اینکه دقیقا چه ارتباطی با کاربران عادی دارد و لینوکس بودن یا ویندوز بودن هاست چه کاربرد ها و چه تفاوت هایی دارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

معرفی و تفاوت انواع هاست لینوکس

انواع هاست لینوکس بر اساس موقعیت سرور

همانطور که قبلا عرض کردیم سرور هایی که وب سایت ها در آنها قرار می گیرند در مکان های مختلف در کشور های مختلف نگهداری می شوند ، در صورت اتصال آن به شبکه جهانی ( اینترنت ) وب سایت های آنها در تمام جهان قابل مشاهده است اما اینکه دقیقا چه تفاوتی دارد یا کدام موقعیت بهتر است را به شما توضیح می دهیم. در مقاله تفاوت هاست ایران و خارج این مورد را به طور کامل توضیح دادیم که هرچه بازدیدکنندگان ما به سرور سایت ما نزدیک باشد ، وب سایت ما با سرعت بیشتری برای آنها باز می شود ، بنابراین هاست لینوکس ایران برای کاربران داخل ایران بسیار مناسب است ، چراکه بهترین سرعت برای کاربران داخل کشور را دارد ، یا اگر کاربران شما از آلمان بازدید می کنند بهتر است از هاست آلمانی استفاده نمایید. هر چند تفاوت سرعت در حد چند ثانیه است اما برای کاربران لذت زیادی دارد تا سایت را با سرعت زیادی باز می کنند.

انواع هاست لینوکس بر اساس کنترل پنل مدیریت

منظور از کنترل پنل مدیریت همان کنترل پنل برای مدیریت فایل های هاست و دیتابیس و ایمیل ها است ، محبوب ترین کنترل پنل ها در هاست لینوکس سی پنل و دایرکت ادمین هستند و پس از آن کنترل پنل هایی مانند پلسک و وب مین توسط کاربران استفاده می شوند ، باید این نکته را خدمتتان عرض کنم در تمام این پنل ها امکانات اصلی وجود دارد و شاید تفاوت اصلی این کنترل پنل ها در امکانات جزئی و قالب باشد که با تمام آنها کار به راحتی انجام می شود.

انواع هاست لینوکس بر اساس سخت افزار

حتما تا به حال جستجو های زیادی در مورد هاست لینوکس داشته اید ، هر وب سایتی قسمتی از سخت افزار خود را به عنوان مزایا به مشتریان معرفی می کند ، به طور کلی ما توصیه می کنیم حتما از  همکارانی که سرویس را با درایو SSD ارائه می کنند هاست خود را تهیه کنید. بسیاری از موارد دیگر همچون استفاده از رم های نسل جدید ، سی پی یو قدرمتند ، سرور هایی با برند معتبر ، استاندارد 80 پلاس و غیره می تواند روی سرویس شما تاثیر گذار باشد.

انواع هاست لینوکس بر اساس امکانات

حتما تا به حال امکانات مختلف مانند وب سرور apache ، وب سرور لایت اسپید ، سیستم عامل cloudlinux و غیره شنیده اید ، در این قسمت قصد داریم در مورد این امکانات توضیحی مختصر دهیم ، وب سرور آپاچی نرم افزار ارائه دهنده محتوا سرور به اینترنت شما و بازدیدکنندگان شما است ، اپاچی که متن باز و رایگان است محبوبترین وب سرور جهان شناخته شده است و امکانات و ماژول های زیادی برای آن نوشته شده است مانند google mod_pagespeed که ماژول افزایش دهنده سرعت بارگزاری است هرچند به صورت پیش فرض بر روی هاست های معمولی فعال نیست ، وب سرور لایت اسپید نیز یک وب سرور غیر رایگان و تا حدودی محبوب است که باعث افزایش سرعت بارگزاری وب سایت می شود اما کاربرد اصلی آن در زمانی نشان داده می شود که سرور شلوغ باشد ، به طور کلی با لایت اسپید می توان تعداد سایت بیشتری را روی یک سرور میزبانی کرد این یعنی در حالتی که ترافیک زیاد روی سرور سایت های شما نباشد و شما از سخت افزار خوب بهره بگیرید با کانفیگ صحیح آپاچی تقریبا هیچ تفاوتی با لایت اسپید مشاهده نخواهید کرد. سیستم عامل cloudlinux نیز یک کرنل ویرایش شده در لینوکس است که تقریبا symlink را بسته است و از مزایای آن امکان کنترل روی مصرف منابع هر سایت است که این خود هم مزیت است و هم برای برخی از افراد یک عیب حساب می شود ، سیستم عامل cloudlinux هزینه زیادی ندارد و استفاده از آن به سیاست هاستینگ شما بستگی دارد. بهترین پیشنهاد ما در این مورد انتخاب یک هاستینگ مناسب است تا اطمینان پیدا کنید که آنها تعداد بیش از حد از منابع در سرور خود سایت بارگذاری نکرده باشند.

کاربران عزیر می توانند در صورتی که نظر ، سوال یا مشکلی در مورد این مقاله دارند آن را در زیر همین صفحه برای ما ارسال کنند.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند