تفاوت دامنه com و ir در چیست ؟ کدام بهتر است ؟

این پست رو به اشتراک بگذارید

اگر شما هم قصد راه اندازی سایت برای خود یا کسب و کارتان دارید حتما تا به حال با پسوند های دامنه آشنا شده اید ، .com و ir و org و info پسوند های محبوبی هستند که می توانید برای سایت خود انتخاب کنید ، اما سوال اینجاست ، برای سایتی که قصد دارید زمان زیادی صرف طراحی آن نمایید کدام پسوند دامنه بهتر است ؟ تفاوت دامنه com و ir چیست ؟ کدامیگ از این پسوند ها برای یک سایت که محصول برندی ارائه می کند بهتر است ؟ آیا این پسوند ها در سئو و بازدید تاثیر دارند ؟ اینها سوالاتی هستند که ما در ادامه سعی خواهیم کرد به صورت تخصصی به آنها پاسح بدهیم.

 تفاوت دامنه com و ir در سئو و بازدید

در حالت کلی این دو پسوند با هم تفاوتی ندارند ، چه از لحاظ سئو و چه سرعت و یا بازدید ، پسوند دامنه ها تقریبا تفاوتی با هم ندارند ، هرچند به گفته گوگل بهتر است دامنه های سطح بالا یا همان gtld استفاده کنید ، و در مواردی دامنه ملی هر کشور برای آن کشور رتبه بهتری خواهد داشت مثلا اگر شما دامنه netaram.de رت ثبت کنید گوگل درک خواهد کرد که کشور هدف شما آلمان است ، اما در هر صورت این تقاوت زیاد نیست و تلاش بیشتر در سایت و محتوا با کیفیت تعیین کننده بهتر بودن سئو است. بنابراین تفاوت دامنه com و ir تنها در پسوند آنها است ، هر چند هر فردی بر اساس تجربه خود نظر خاصی در این مورد دارد.

اگر شما برای یک شرکت معتبر قصد راه اندازی وب سایت دارید بهتر است علاوه بر این پسوند ها ، سایر پسوند ها را نیز برای سایت خود انتخاب کنید و تمام آدرس ها را به پسوند اصلی ری دایرکت نمایید ، این مورد از سو استفاده بسیاری از شرکت های رقیب جلوگیری خواهد کرد. بنابراین بیشتر سعی کنید به دنبال ثبت دامنه  باشید که تمام پسوند های آن آزاد باشد.

منتظر نظرات ارزشمند شما کاربران عزیز هستیم …

موارد بیشتر برای کاوش

4 نظر منتشر شده

  • سلام
    آیا برای سایت های با دامنه ir فقط کاربران با آی پی داخلی می توانند وارد شوند؟

      Avatar photo
    • با سلام و عرض ادب
      تشکر از پیام شما
      خیر ، دامنه ir ، دامنه ملی کشور ایران است ، اما به این معنی نیست که فقط کاربران داخلی امکان مشاهده سایت را داشته باشند ، دامنه در تمام جهان ( اینترنت ) قابل مشاهده خواهد بود.
      موفق باشید

  • سلام وقتتون به خیر.
    ما فروشگاه اینترنتی هستیم ولی سایتمون فقط با دامنه com بالا میاد و با ir که سرچ می‌کنیم ارور this site cant be raeched رو میده.
    اینکه داخل مقاله اشاره کردین که بهتره همه پسوندها رو بخریم و به پسوند اصلی سایت ریدایرکت کنیم یعنی چی دقیقا؟؟ اگر انجام نشه چه اتفاقی میفته؟

    • با سلام و احترام
      در رابطه با خطایی که ارسال کرده اید با پشتبانی سایت خود تماس بگیرید . در صورت عدم ری دایرکت رتبه سئو شما کاهش می یابد

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند