پنل اصلی دامنه چیست و چگونه آن را دریافت کنیم ؟

چگونه کنترل پنل اصلی دامین را دریافت کنیم ؟

این پست رو به اشتراک بگذارید

اگر شما یک دامنه بین المللی یا یک دامنه ملی خریداری کرده باشید ، برای مدیریت آن ( تغییر دی ان اس ، دریافت کد انتقال و … ) یک پنل در اختیار شما قرار داده می شود ، اما این پنل ممکن است یک پنل واسط بین شما و پنل اصلی دامنه باشد که توسط API به پنل اصلی متصل شده است ، بسیاری از کاربران سوال کرده اند که پنل اصلی دامنه چیست و چگونه می توانند آن را دریافت کنند ، در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت دریافت این پنل توضیح بدهیم.

چگونه کنترل پنل اصلی دامنه را دریافت کنیم ؟

منظور از پنل اصلی دامنه چیست ؟

منظور از کنترل پنل مدیریت دامنه ای است که توسط خود registrar در اختیار مشتری قرار داده می شود ، توسط این کنترل پنل با توجه به پسوند دامنه می توانید نسبت به ویرایش دی ان اس ها ، ساخت دی ان اس اختصاصی ، ویرایش رکورد های دی ان اس ، دریافت کدد epp ، تغییر وضعیت قفل دامنه ، ری دایرکت کردن دامنه و … اقدام نمایید. اما ممکن است در پنل های واسط که در بالا توضیح دادیم تمام این امکانات نیز وجود داشته باشد اما باز تاکید می کنیم که این پنل را دریافت کنید ، در این پنل مشخصات صاحب امتیاز نیز نوشته شده است و هر زمانی که وب سایت ثبت کننده دامنه شما از دسترس خارج شود ، شما به این پنل دسترسی خواهید داشت ، دریافت این پنل + مشاهده مشخصات صحیح شما پنل و در WHOIS به معنای این است که شما صاحب امتیاز این دامنه قرار دارید.

چگونه پنل اصلی دامین را دریافت کنیم ؟

اگر دامنه شما ملی است : چنانچه از دامین های ملی مانند .IR استفاده می نمایید ، کنترل پنل دامنه شما باید در سایت ایرنیک ( NIC.IR ) ارائه شود ، شما در این سایت باید یک شناسه و رمز داشته باشید و پس از ورود دامنه خود را در لیست دامین خود مشاهده نمایید ، ایرنیک مرکز ثبت دامنه های ملی ایران است ، در این سایت ممکن است شما دامنه ای را مستقیم خریداری کرده باشید یا نمایندگان دامنه شما را در این سایت با هزینه کمتر پرداخت کنند ، توجه داشته باشید نمایندگان تنها باید رابط مالی شما باشند و صاحب امتیاز به نام نماینده به معنی این است که دامنه به نمام نماینده ثبت شده است. در نت آرام دامنه های ملی به صورت آنلاین به نام مشتری ثبت می شود ، شما می توانید در فرم سفارش شناسه ایرنیک خود را وارد نمایید تا دامنه بلافاصله پس از پرداخت در پنل ایرنیک شما ثبت و اضافه شود.

اگر دامین شما بین المللی است :

اگر از پسوند های ( .COM یا .NET و … ) استفاده می کنید ، آدرس کنترل پنل با توجه مرکز ثبت کننده دامنه شما متقاوت است و گاهی اوقات ممکن است تحت ساب دامنه شرکت ثبت کننده دامنه شما باشد ، چند مرکز مهم برای ثبت دامنه وجود دارد ، بیشتر دامنه هایی که توسط شرکت های ایرانی ثبت می شوند در شرکت Real Time Register توسط Resello یا Hostcontrol ثبت می شوند ، پنل مدیریت آنها تقریبا مشابه ما عکسی است که در اول همین مقاله قرار داده ایم ، برخی از شرکت ها نیز دامنه ها را در شرکت های دیگر ( Onlinenic ، Resellerclub و … ثبت می کنند.)

اگر پس از ثبت دامین ، این کنترل پنل را دریافت نکرده اید به شرکت ثبت کننده دامنه خود درخواست دریافت پنل اصلی دامنه را ارسال نمایید

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه ، منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم …

موارد بیشتر برای کاوش

4 نظر منتشر شده

  • سلام
    من اگردامنه ای را دریکی ازشرکت های ایرانی ثبت کنم و تمام اطلاعات من دراختیاراین شرکت خواهد بود و این شرکت بدون اطلاع قبلی خیلی راحت می تواند دامنه را به نام کسی دیگریا به نام خود کند و ایمیل ها را هم عوض کند یا دامنه را انتقال دهد خواهشمندم راهنمایی فرمایید چگونه میشه به این شرکت ها اعتماد کرد چه راهی برای این مشکل وجوددارد؟
    باتشکر

      Avatar photo
    • با سلام و عرض ادب
      اگر دامنه ir باشد باید شناسه خود را در فرم سفارش آن شرکت وارد نمایید ، تا دامنه در شناسه ایرنیک شما ثبت شود ( قبل از خرید حتما در این مورد از ثبت کننده دامین سوال کنید ) و بعد از ثبت دامین نیز رابط ها دامنه را به خودم تغییر دهید.
      اگر دامنه بین المللی باشد ، متاسفانه راه سوء استفاده وجود دارد.
      سعی کنید از شرکت های معتبر که سابقه چندین سال فعالیت دارند خرید دامین را انجام دهید. به نماد اعتماد الکترونیک ، تلفن ، آدرس و … دقت فرمایید. در مورد سرویس دهنده تحقیق کنید و نظرات کاربران را در اینترنت در مورد آنها پیدا کنید.
      بعد از ثبت دامنه حتما پنل اصلی دامین را دریافت کنید. قفل انتقال دامنه را فعال کنید. از رمز های عبور خود محافظت نمایید.
      حتما از سرویس دهنده سوال کنید که دامنه را به نام صاحب امتیاز ثبت می کند و یا خیر ، هرچند باز هم امکان سوء استفاده وجود دارد و شانس بازگشت دامنه با پیگیری شکایت داخلی و بین المللی بسیار کم است.
      خرید مستقیم از شرکت های بین المللی نیز می تواند ممکن است مشکل تحریم برای شما ایجاد کند.

      موفق باشید

  • سلام خسته نباشید من دوسال یه دامنه را توسط شرکت یوگیگ خریدم ولی الان یوگیگ بسته شده می خواستم ببینم ایا راه حلی هست که این دامنه را خودم تمدید کنم و به صورت مستقل و اینو میدونم که دامنه ام در realtimeregister ثبت شده است

      Avatar photo
    • با سلام و عرض ادب
      آیا دامنه هنوز موجود است ؟
      آیا دسترسی به کنترل پنل اصلی دامین دارید ؟ اگر بله کد epp را از پنل دریافت و قفل انتقال را باز کنید و سپس در قسمت انتقال دامنه در نت آرام دامنه خود را منتقل نمایید.

      موفق باشید

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند