پاسخ سوالات دایرکت ادمین قسمت دوم

این پست رو به اشتراک بگذارید

در مقاله قبل به سولات 1 تا 10 آموزش دایرکت ادمین پاسخ دادیم ، ما قصد داریم تا تمام امکانات دایرکت ادمین را در قالب 60 پرسش و پاسخ آموزش بدهیم ، در این مقاله نیز پاسخ سوالات دایرکت ادمین 10 تا 20 را ارسال کرده ایم ، شما می توانید برای دسترسی به قسمت های دیگر این آموزش به صفحه لیست آموزش های دایرکت ادمین مراجعه کنید.

پاسخ سوالات دایرکت ادمین

پاسخ سوالات دایرکت ادمین قسمت دوم :

11-سوال : چگونه می توانم در دایرکت ادمین برای دیتابیس خود یک کاربر جدید دیگر با دسترسی خاص ایجاد کنم ؟

پاسخ : اگر شما قصد دارید تا چند user برای دیتابیس خود ایجاد کنید و دسترسی های آن را محدود نمایید پس از ساخت دیتابیس به صفحه لیست دیتابیس ها برگردید و روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید و سپس روی گزینه Create New Database User کلیک کنید و مشخصات user را وارد کنید ، پس از ساخت یوزرنیم در قسمت لیست یوزر های دیتابیس روی گزینه modify privileges کلیک کنید و دسترسی های آنها را محدود نمایید.

12-سوال : چگونه می توانم بک آپ دیتابیس خود را دانلود کنم ؟

پاسخ : برای دانلود بک آپ دیتابیس ( پشتیبان گیری از دیتابیس در دایرکت ادمین ) دو راه حل وجود دارد ، راه حل اول با مراجعه به قسمت MySQL Management در صفحه اصلی لیست دیتابیس های شما نمایش داده می شود ، در قسمت Download Backup با کلیک روی Download بک آپ دیتابیس مورد نظر به صورت فشرده قابل دانلود خواهد بود ، روش دوم دریافت بک آپ استفاده از phpmyadmin که گزینه آن در صفحه اصلی کنترل پنل هاست دایرکت ادمین موجود است ، برای مراجعه به این قسمت باید نام کاربری و رمز دیتابیس را وارد کنید و سپس روی نام دیتابیس کلیک کنید و در پایان روی گزینه Export کلیک کنید و فایل را به صورت فرمت sql دانلود نمایید.

13-سوال : چگونه می توانم حجم دیتابیس خود را در دایرکت ادمین مشاهده کنم و آن را بهینه ( Optimize) کنم ؟

پاسخ : با مراجعه به صفحه مدیریت دیتابیس ها (MySQL Management) در دایرکت ادمین می توانید حجم تمامی دیتابیس های خود را مشاهده کنید ، اگر شما قصد دارید دیتابس های خود را بهینه یا همان optimize نمایید تیک دیتابیس را علامت زده و سپس روی گزینه optimize دیتابیس کلیک کنید ، دایرکت ادمین به طور خودکار دیتابیس شما را بهینه می کند.

14-سوال : نحوه تعمیر کردن دیتابیس (repair) در دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : برای تعمیر یا repair دیتابیس در directadmin به صفحه مدیریت دیتابیس ها در دایرکت ادمین وارد شوید و سپس تیک دیتابیس مورد نظر را علامت زده و یک بار روی گزینه Check و سپس بار دیگر تیک آن را علامت زده و روی دکمه Repair کلیک کنید تا دیتابیس شما تعمیر شود.

15-سوال : چگونه می توانم بک آپی که از دیتابیس خود گرفته ام را در دایرکت ادمین ریستور (restore) کنم ؟

پاسخ : برای ریستور کردن بک آپ دیتابیس در دایرکت ادمین ، اگر بک آپ را از طریق خود دایرکت ادمین گرفته باشید ( فرمت فایل پشتیبان gz باشد) با مراجعه به صفحه مدیریت دیتابیس ها در قسمت Upload a Database Backup (.gz) دیتابیس مورد نظر را انتخاب کرده و سپس فایل را انتخاب کنید و روی گزینه Upload کلیک کنید ، اگر قصد ریستور کردن بک آپ در phpmyadmin را دارید (فرمت فایل sql است) در صفحه اصلی دایرکت ادمین روی گزینه phpMyAdmin  کلیک کنید و سپس نام کاربری و رمز دیتابیس را وارد کنید و روی نام دیتابیس در لیست سمت چپ کلیک کنید و روی گزینه import برای وارد کردن فایل بک آپ کلیک کنید.

16-سوال : چگونه می توانم در دایرکت ادمین خودم دامنه جدیدی اضافه کنم ؟

پاسخ : برای اضافه کردن دامین در دایرکت ادمین دو راه حل وجود دارد ، شما می توانید هم از قسمت domain setup و هم از قست domain pointer نسبت به اضافه کردن دامنه در دایرکت ادمین خود اقدام نمایید که ادامه تفاوت آنها را توضیح خواهیم داد.

17-سوال : domain pointer در دایرکت ادمین چیست و چه کاربردی دارد ؟

پاسخ : یکی از روش های اضافه کردن دامنه در دایرکت ادمین استفاده از domain pointer می باشد ، اگر سایت شما چند آدرس داشته باشد (برای مثال netaram.com و یا netaram.ir هر دو یک آدرس دارند) و شما تمایل دارید محتوا دامنه جدید درست مانند دامنه اصلی شود می توانید با اضافه کردن دامنه خود در domain pointer به راحتی این کار را انجام دهید.

18-سوال : domain setup در دایرکت ادمین چیست و تفاوت آن با domain pointer چیست ؟

پاسخ : یکی دیگر از روش های اضافه کردن دامنه به هاست می باشد ، در این روش دامنه جدید شما دیگر هیچ ارتباطی به دامنه اصلی ندارد و محتوا آن کاملا جدا می شود ، در واقع شما از دو سایت متفاوت در یک هاست استفاده می کنید.

19-سوال : چگونه می توانم دامنه پیش فرض در دایرکت ادمین را تغییر بدهم ؟

پاسخ : بهتر است این کار توسط پشتیبان هاست شما انجام شود اما دو روش برای این کار وجود دارد ، روش اول می توانید از طریق گزینه Change a Domain Name دامین خود را در دایرکت ادمین تغییر دهید و در روش دوم شما می توانید دامنه جدید را در قسمت domain setup اضافه کنید و سپس با علامت زدن تیک آن روی گزینه Set As Default کلیک کنید و دامنه قدیم را حذف کنید. توجه داشته باشید که در این روش تمام اطلاعات هاست شما حذف خواهد شد.

20-سوال : چگونه می توانم مقدار فضا و پهنای باند مصرف شده هر دامنه را به صورت جداگانه در دایرکت ادمین مشاهده کنم ؟

پاسخ : اگر شما دامنه ها را از طریق domain setup اضافه کرده باشید ، با مراجعه به همین قسمت می توانید فضا و پهنای باند مصرف شده هر دامین را به صورت جداگانه مشاهده نمایید.

امیدواریم این قسمت از پاسخ سوالات دایرکت ادمین برای شما مفید بوده باشه ، منتظر نظرات شما هستیم.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند