کار با سی پنل قسمت پنجم

قسمت پنجم کار با سی پنل

این پست رو به اشتراک بگذارید

در جلسه های قبل 40 سوال و جواب کار با سی پنل را به شما کاربران عزیز آموزش دادیم ، ما قصد داریم تا تمام امکانات و گزینه های سی پنل را 9 جلسه آموزش بدهیم ، آموزش ها به صورت پرسش و پاسخ می باشند و در هر قسمت به 10 سوال پاسخ داده شده است ، در جلسه پنجم به سوالات 41 تا 50 پاسخ داده شده است ، چنانچه شما تمایل دارید تا سایر آموزش های کار با سی پنل را مطالعه نمایید به صفحه لیست آموزش های سی پنل مراجعه نمایید.

قسمت پنجم کار با سی پنل

جلسه پنجم کار با سی پنل :

41-سوال : چگونه می توانم از تمام اطلاعات وب سایت بک آپ تهیه کنم ؟

پاسخ : بهترین روش برای گرفتن بک آپ از تمام اطلاعات سایت در سی پنل ایجاد فول بک آپ است ، برای ایجاد full backup در سی پنل ، پس از مراجعه به صفحه اصلی این پنل از تب Files روی گزینه backup کلیک کنید ، شما در این قسمت می توانید از قسمت های مختلف اطلاعات سایت خود بک آپ تهیه کنید ، برای اینکار شما لازم است روی گزینه Download a Full Website Backup کلیک کنید ، در قسمت Backup Destination شما می توانید محل ذخیره فول بک آپ را مشخص نمایید ، در صورتی که روی Home Directory قرار بگیرد ، در قسمت Email Address  شما می توانید یک ایمیل برای دریافت اطلاعیه تکمیل بک آپ وارد نمایید ، سپس روی دکمه Generate Backup کلیک کنید ، پس از تکمیل بک آپ گیری از اطلاعات سایت ، یک ایمیل برای شما ارسال می شود ، بک آپ شما قبل از پوشه public_html قابل مشاهده و دانلود است ، همچنین شم با مراجعه مجدد به همین صفحه نیز می توانید بک آپ های از قبل ایجاد شده را دانلود نمایید. فول بک آپ شامل تمام اطلاعات ، شامل فایل ها ، دیتابیس ها ، ایمیل ها و تنظیمات سرویس می شود.

42-سوال : چگونه تنها از فایل های هاست سی پنل خود بک آپ تهیه کنم ؟

پاسخ : به صفحه بک آپ سی پنل مراجعه کنید و در قسمت Download a Home Directory Backup روی گزینه Home Directory کلیک کنید ، تمام فایل شما در یک فایل فشرده قابل دانلود خواهد بود.

43-سوال : چگونه توسط سی پنل بک آپ دیتابیس خود را دانلود کنم ؟

پاسخ : با مراجعه به صفحه backup سی پنل در قسمت Download a MySQL Database Backup می توانید بک آپ های دیتابیس خود را دانلود کنید ، در این قسمت باید روی دیتابیس مورد نظر خود کلیک کنید تا در یک فایل فشرده پشتیبان دیتابیس خود را دانلود کنید.

44-سوال : چگونه تنظیمات Email Forwarders های خود را دانلود کنم ؟

پاسخ : پس از کلیک روی گزینه backup ، در قسمت Download Email Forwarders می توانید از Email Forwarders های خود بک آپ تهیه کنید.

45-سوال : چگونه می توانم فول بک آپ ایجاد شده توسط سی پنل را ریستور کنم ؟

پاسخ : در حال حاضر امکان ریستور فول بک آپ در سی پنل وجود ندارد ، شما می توانید این فایل را در اختیار پشتیبانان شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود قرار دهید تا آنها فایل شما را ریستور کنند.

46-سوال : نحوه ریستور Home Directory چگونه است ؟

پاسخ : برای ریستور بک آپ Home Directory پس از مراجعه به صفحه backup سی پنل در قسمت Restore a Home Directory Backup فایل را انتخاب کنید و روی گزینه Restore کلیک نمایید.

47-سوال : چگونه می توانم بک آپ دیتابیس خود را ریستور کنم ؟

پاسخ : برای ریستور بک آپ دیتابیس دو راه حل وجود دارد ، در صورتی که فایل بک آپ دیتابیس شما .sql و zip است شما می توانید توسط phpmyadmin آن را import نمایید که این مورد در سوال 31 در قسمت چهارم به طور کامل توضیح داده شده است ، در صورتی که فایل بک آپ شما قبلا توسط گزینه backup سی پنل دانلود شده است شما می توانید با مراجعه به همین صفحه در قسمت Restore a MySQL Database Backup فایل بک آپ دیتابیس خود را ریستور نمایید.

48-سوال : چگونه بک آپ  Email Forwarders و Email Filters را ریستور کنیم ؟

پاسخ : با کلیک روی Backup از تب Files سی پنل در قسمت Restore Email Forwarders و یا Restore Email Filters می توانید بک آپ آنها را ریستور نمایید.

49-سوال : تفاوت گزینه backup و Backup Wizard ذر سی پنل چیست ؟

پاسخ : این دو گزینه تقریبا هیچ تفاوتی ندارند و در این قسمت مراحل ایجاد بک آپ یا ریستور آن کمی راحت تر است.

50-سوال : نحوه ایجاد ساب دامین در سی پنل چگونه است ؟

پاسخ : در صفحه اصلی سی پنل در قسمت Domains روی گزینه Subdomains کلیک کنید ، در قسمت Subdomain نام ساب دامین را وارد کنید ، در قسمت Domain ، دامنه مورد نظر را انتخاب کنید ، قسمت Document Root به طور خودکار پر می شود ، در این قسمت آدرس دسترسی به محتوا ساب دامین به شما نمایش داده می شود که قابل تغییر است.

جلسه پنجم کار با سی پنل نیز به پایان رسید ، منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم…

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند