نمای کلی میز کار بلاگفا ( مدیریت وبلاگ )

میز کار بلاگفا

این پست رو به اشتراک بگذارید

در مطلب قبل در مورد “شروع وبلاگ نویسی با سرویس رایگان و محبوب بلاگفا” صحبت کردیم و نحوه ایجاد وبلاگ در بلاگفا را توضیح دادیم و همچنین قول دادم تا آموزش های مربوط به وبلاگ نویسی مخصوصا در مورد سرویس محبوب بلاگفا برای شما کاربران عزیز ارسال کنم ، بنابراین امروز تصمیم گرفتم تا در گام اول در مورد نمای کلی میز کار بلاگفا ( پنل مدیریت وبلاگ بلاگفا ) به شما توضیحی دهم. هر چند بلاگفا یکی از ساده ترین سرویس های ارائه دهنده وبلاگ است اما کاربر تازه وارد همیشه سردرگمی دارد. با توضیحات زیر امیدوارم بتوانید با این پنل کمی انس بگیرید.

نمای کلی مدیریت بلاگفا :

میز کار بلاگفا به همان صفحه اصلی مدیریت بلاگفا گفته می شود ، با ورود به سایت blogfa.com و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می توانید وارد میز کار بلاگفا خود بشوید و پس از وارد شدن چیزی شبیه به تصویر زیر را مشاهده می کنید :

میز کار بلاگفا

بنده منو سمت راست که تقریبا تمام امکانات blogfa را شامل میشه توضیح می دهم :

یادتون باشه من به هرکدوم از گزینه های سمت راست لینک می گویم. لینک یعنی یک پیوند به صفحه دیگر .

میز کار : با کلیک روی این لینک به صفحه اصلی مدیریت بلاگفا یا همان میز کار بلاگفا وارد می شوید.

نوشته جدید : شما می توانید یک مطلب ، آموزش ، خاطره را برای دیگران بنویسد ، توجه کنید هر چیزی که در این قسمت وارد می کنید برای عموم قابل نمایش است.

نظرات تایید نشده : در این قسمت نظرات کاربران  که در مورد مطلب شما ارسال شده اند و هنوز توسط شما به تایید نرسیده اند به شما نمایش داده می شود. توجه کنید که در صورت عدم تایید این نظرات به دیگران نمایش داده نمی شود.

آخرین نظرات : لیستی از آخرین نظرات یا دیدگاه های کاربران به مطالب شما

نوشته های پیشین : لیستی از مطالب یا همان پست های شما. ( معنی پست همان نوشته شما است )

پیوند های روزانه : در قسمت پیوند های روزانه می توانید مطالب یا نوشته های دیگران را به کاربران خود نمایش دهید و در صورتی که تعداد این مطالب زیاد شد این پیوند ها به آرشیو پیوند روزانه اضافه می شوند.

پیوند های وبلاگ : در این قسمت می توانید سایر سایت ها و وبلاگ ها را به کاربران خود معرفی کنید.

تعاریف موضوعات : این یعنی دسته بندی مطالب شما . مثلا شما می توانید تعریف کنید که با کلیک بر روی ” تصاویر طبیعت ” پست های طبیعت به کاربر نمایش داده شود. توجه کنید که پس از ایجاد موضوع باید در زمان ارسال نوشته جدید از آن استفاده نمایید.

صفحات جداگانه : این یک صفحه شبیه به نوشته جدید است با این تفاوت که این نوشته به پست های شما اضافه نمی شود و شما می توانید انها را به منو اضافه کنید یا در اختیار دیگران قرار دهید. در این نوع صفحات شما می توانید از کد ها نیز استفاده نمایید.

پروفایل مدیر وبلاگ : شما می توانید اطللاعاتی مانند نام ، نام خانوادگی ، تولد ، علایق و غیره خود را در این قسمت قرار دهید تا کاربران شما این اطلاعات را مشاهده کنند.

وبلاگ دوستان : در این قسمت می توانید آدرس وبلاگ های دوستان خود را وارد کنید تا در پنل مدیریت مطالب جدید آنها را مشاهده فرمایید.

مطالب دوستان : پس از اضافه کردن وبلاگ دوستان ، مطالب آنها در این قسمت نمایش داده می شود.

تنظیمات و دیگر امکانات : در این قسمت می توانید قالب وبلاگ خود را انتخاب کنید آن را ویرایش کنید و کد های جاوا اسکریپت ها را به وبلاگ خود اضافه کنید. تصویر پروفایل خود را اضافه کنید ، تنظیماتی مانند عنوان ، نام نویسنده و منطقه زمانی را تغییر دهید ، کلمه عبور یا ایمیل خود را تغییر دهید ، وبلاگ خود را در فهرست بلاگفا ثبت کنید یا دامنه ای به وبلاگ خود متصل کنید ، آدرس وبلاگ خود را تغییر دهید یا آن را حذف کنید.

مشاهده وبلاگ : با کلیک روی این لینک وبلاگ شما باز می شود.

خروج از بخش مدیریت  : پس از انجام تمام کارها برای امنیت بیشتر از محیط مدیریت خارج شوید.

هرچند این آموزش بسیار ساده بود اما من آن را برای کاربران تازه وارد ارسال کردم ، در آینده انشالله مطالب مفید تر نیز ارسال می کنم ، لطفا در صورتی که مشکل یا نظری دارید به بنده در این صفحه اطلاع دهید.

موارد بیشتر برای کاوش

6 نظر منتشر شده

  • چه مسخره خواستی مثلا با ابن مطالب بگی خیلی بلدی؟اینا رو که هر بچه مدرسه ای بلده

      Avatar photo
    • سلام
      پارسا عزیز
      ضمن تشکر از دیدگاه شما
      هدف ما آموزش 0 تا 100 این موضوع است ، بنابراین از ساده ترین آموزش موضوع را شروع کردیم تا در آینده بتوانیم آموزش های متوسط و حرفه ای را نیز ارسال نماییم.
      با آرزوی موفقیت شما

  • ممنون عالی بود

      Avatar photo
    • با سلام و احترام
      خواهش می کنم.

  • بسيارعالي .ممنون ازتوضيحاتي كه داديد

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند