آموزش امکانات سی پنل قسمت چهارم

آموزش امکانات سی پنل جلسه چهارم

این پست رو به اشتراک بگذارید

در مقاله های قبل به 30 سوال از آموزش های سی پنل پاسخ دادیم ، ما قصد داریم تا تمام ویژگی های سی پنل را در 90 سوال و جواب در 9 جلسه به شما کاربران عزیز آموزش بدهیم ، در این مقاله جلسه چهارم آموزش امکانات سی پنل شامل سوال های 31 تا 40 را ارسال کرده ایم ، چنانچه شما تمایل دارید سایر جلسه ها را مشاهده نمایید به صفحه لیست آموزش های سی پنل مراجعه نمایید.

آموزش امکانات سی پنل جلسه چهارم

آموزش امکانات سی پنل جلسه چهارم :

31-سوال : چگونه بک آپ دیتابیس ام را با فرمت sql یا zip در phpmyadmin ایمپورت کنم ؟

پاسخ : چنانچه شما بک آپ خود را به صورت zip یا sql قبلا از phpmyadmin دانلود کرده اید و قصد دارید آن را در دیتابیس خود import نمایید ، به سی پنل خود وارد شوید و از تب DATABASES روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید ، در این صفحه شما باید روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید ( چنانچه دیتابیس را ایجاد نکرده اید با توجه به سوال 33 دیتابیس جدیدی در سی پنل ایجاد کنید ) ، بعد از کلیک روی دیتابیسی که قصد ریستور کردن فایل SQL روی آن را دارید روی گزینه Import کلیک کنید ، Character set of the file را روی uft-8 تنظیم کرده و سپس فایل پشتیبان دیتابیس را انتخاب نمایید و برای import کردن دیتابیس در سی پنل روی گزینه Go کلیک کنید.

32-سوال : چگونه از دیتابیس خود را در پی اچ پی مای ادمین export کنم ؟

پاسخ : برای export کردن دیتابیس در phpmyadmin ، پس از وارد شدن به این محیط روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید و سپس از منو های بالا روی گزینه Export کلیک نمایید ، در قسمت Export Method در صورتی که گزینه Quick علامت خورده باشد تمام جداول شما دانلود خواهد شد ، در صورتی که روی گزینه Custom قرار دهید شما می توانید تنها جداول مورد نیاز خود را اکسپورت کنید همچنین امکان Character و تنظیم نوع فشرده سازی و غیره فعال خواهد شد ، سپس  برای دانلود روی go کلیک کنید.

33-سوال : چگونه دیتابیس یا بانک اطلاعاتی جدیدی در سی پنل ایجاد کنم ؟

پاسخ : شما می توانید در تب DATABASES قسمت MySQL® Databases دیتابیس جدیدی ایجاد کنید ، در این صفحه سه مرحله برای ساخت دیتابیس در سی پنل وجود دارد ، در قسمت Create New Database شما باید نام دیتابیس جدید را ایجاد کنید ، در قسمت MySQL Users یک نام کاربری و رمز ایجاد کنید و در قسمت Current Users شما می توانید دیتابیس خود را به کاربری که ایجاد کردید  متصل کنید.

34-سوال : کاربرد گزینه MySQL® Database Wizard در سی پنل در چیست ؟

پاسخ : در صورتی که شما قصد نصب سیستم های مدیریت محتوا روی هاست خود را دارید و نیاز به دیتابیس جدیدی دارید به راحتی می توانید با این گزینه سه مرحله ساخت دیتابیس را پشت سر هم انجام بدهید ، در واقع کار این گزینه درست مانند MySQL® Databases است ، با این تفاوت که پشت سر هم این مراحل را انجام می دهید و ساخت دیتابیس کمی راحت تر است ، سی پنل خود کاربری و دیتابیس شما را هم متصل می کند ، برای ساخت دیتابیس از طریق Wizard ، روی گزینه MySQL® Database Wizard کلیک کنید و به راحتی مراحل را مانند سوال 33 انجام بدهید.

35-سوال : چگونه می توانم رمز کاربری دیتابیس خود را در سی پنل تغییر بدهم ؟

پاسخ : برای تغییر رمز دیتابیس در سی پنل روی گزینه MySQL® Database Wizard کلیک کنید ، در قسمت Current Users روی گزینه Change Password کاربر مورد نظر کلیک کنید و رمز جدید را وارد نماید. اگر شما کاربری را ایجاد نکرده اید ، ابتدا آن را ایجاد کرده و سپس با توجه به سوال 33 کاربری را به دیتابیس متصل نمایید.

36-سوال : در زمان اتصال کاربری به دیتابیس کاربرد User Privileges در چیست ؟

پاسخ : شما می توانید محدودیت کاربر به دیتابیس را در این قسمت مشخص کنید ، مثلا این کاربر تنها بتواند DROP انجام بدهد که با توجه به نوع برنامه نویسی شما باید مشخص شود ، چنانچه شما برای سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس نیاز دارید تمام تیک ها را علامت بزنید.

37-سوال : آیا می توانم چند کاربر با دسترسی های مختلف در سی پنل اضافه کنم ؟

پاسخ : بله این امکان وجود دارد ، ابتدا چند کاربر ایجاد کنید و سپس در زمان متصل کردن دیتابیس و کاربر ، دسترسی های هر کدام را مشخص کنید و در برنامه نویسی خود از آن استفاده نمایید.

38-سوال : چگونه می توانم دیتابیس خود را در سی پنل check یا repair کنم ؟

برای تعمیر کردن دیتابیس (repair) در سی پنل از قسمت Databases روی گزینه MySQL® Databases کلیک کنید ، سپس در قسمت Modify Databases می توانید دیتابیس های خود را check یا repair کنید ، در قسمت Repair Database می توانید دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را تعمیر کنید.

39-سوال : آیا می توانم پس از ساخت دیتابیس آن را rename کنم ؟

پاسخ : بله در صفحه MySQL® Databases در قسمت Current Databases روی گزینه Rename دیتابیس مورد نظر کلیک کنید ، قبل از تغییر نام حتما از دیتابیس خود بک آپ تهیه کنید و همچنین پس از تغییر حتما اطلاعات را در فایل config اطلاعات دیتابیس سیستم مدیریت محتوا خود تغییر بدهید.

40-سوال : آیا می توانم نام کاربری دیتابیس را تغییر دهم ؟

پاسخ : بله شما می توانید یا کاربری دیتابیس قبلی را حذف کنید و کاربری جدیدی ایجاد و سپس به دیتابیس متصل کنید ، و یا از قسمت Current Users روی گزینه Rename کاربر مورد نظر کلیک کنید.

جلسه چهارم آموزش امکانات سی پنل به پایان رسید منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند