آموزش وردپرس از 0 تا 100 در چند جلسه رایگان

آموزش وردپرس رایگان قسمت اول

این پست رو به اشتراک بگذارید

بعد از تکمیل آموزش های سی پنل و دایرکت ادمین ، تصمیم گرفتیم تا از 0 تا 100 آموزش وردپرس را به صورت کاملا رایگان ارسال کنیم ، چنانچه شما به تازگی با سیستم مدیریت محتوا وردپرس آشنا شده اید ، پیشنهاد می کنیم تا تمام قسمت های این آموزش ها را مطالعه کنید ، ما در این مقاله ها نحوه کار با پشخوان وردپرس ، کار با افزونه ها ، کار با قالب ها ، فهرست ها ، ابزارک ها ، رفع مشکلات امنیتی ، جلوگیری از نظرات و ایمیل های اسپم وردپرس و غیره را ارسال کرده ایم ، تلاش خواهیم کرد تا در آینده نزدیک در پایان هر قسمت ویدیو آموزشی آن را نیز اضافه کنیم. با توجه به بازخورد کاربران در آموزش های قبل ، برخی از قسمت های این آموزش ها را به صورت سوال و جواب و برخی دیگر به صورت آموزشی توضیح می دهیم.

آموزش وردپرس رایگان قسمت اول

شما در این قسمت از آموزش وردپرس یاد خواهید گرفت :

شامل مفاهیم مقدمه وردپرس ، پیش نیاز های نصب ، سایت هایی که با وردپرس می توانیم ایجاد کنیم ، هزینه های وردپرس ، امنیت وردپرس ،

جلسه اول آموزش وردپرس رایگان :

1-وردپرس چیست ؟

پاسخ : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان متن باز برای انواع سایت ها و وبلاگ ها است که در بین کاربران بسیار محبوب شده است ، انتشار ابتدایی آن در سال 2003 در اینترنت قرار گرفت و تاکنون نسخ های زیادی از آن منتشر شده است ، وردپرس به 170 زبان محلی ترجمه شده است که بیش از 74 زبان آن به صورت کامل ترجمه شده اند و با آخرین نسخه از وردپرس سازگاری دارند از جمله زبان های پشتیبانی شده در توسط زبان شیرین فارسی است. سیستم مدیریت محتوا وردپرس به زبان php نوشته شده است و با پایگاه های داده mysql و mariadb سازگاری دارد.

2-چه سایت هایی می توانیم با وردپرس راه اندازی کنیم ؟

با وردپرس تقریبا می توان هر وب سایتی راه اندازی کرد ، وردپرس به صورت تخصصی برای یک سایت خاص برنامه نویسی نشده است و می تواند از موضوعات زیادی مانند خبری ، علمی ، تفریحی ، آموزشی و غیره پشتیبانی کند ، وردپرس ( تا اسفند 94) بیش از 43 هزار افزونه دارد که می توانند امکانات مورد نیاز شما را به وردپرس اضافه کنند ، برای مثال برای سایت های شبکه اجتماعی افزونه قدرتمند buddypress ، برای راه اندازی انجمن افزونه bbpress ، برای فروشگاه افزونه Woocommerce می توانند شما را برای داشتن سایت کمک کنند.

3-آیا وردپرس هزینه ای دارد ؟

سیستم مدیریت محتوا وردپرس کاملا رایگان است و شما می توانید از وردپرس در تمام سایت های خود استفاده نمایید ، البته برخی قالب یا افزونه های آن که توسط اشخاص یا شرکت های خصوصی برنامه نویسی شده اند ممکن است شامل هزینه شوند ، اما به طور کلی دسترسی به 43 هزار افزونه وردپرس در سایت رسمی وردپرس ، رایگان است.

4-وردپرس فارسی است ؟

وردپرس زبان های زیادی را پشتیبانی می کند ، زبان فارسی یکی از 74 زبانی است که کاملا بروز است و با آخرین نسخه وردپرس سازگاری دارد ، باید توجه داشته باشید بسیاری از سایت های ایرانی با سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی شده اند.

5-برای وردپرس به چه سرویس هایی نیاز داریم ؟

اگر قصد دارید برای خود سایتی داشته باشید که در دسترس عموم باشد ، شما نیاز به خرید هاست و دامین دارید ، در واقع هاست فضا وب سایت شما است که وردپرس روی آن نصب می شود ، دامنه نیز آدرس اینترنتی سایت شما است ، اگر شما با این دو سرویس آشنایی ندارید ، بهتر است از سرویس های داخل کشور استفاده کنید که سرعت بسیار بیشتری دارد ، در مورد دامنه نیز می توانید از صفحه ثبت دامنه نت آرام نسبت به رزور آدرس خود اقدام نمایید. برای وردپرس است از هاست لینوکس استفاده کنید ، زبان برنامه نویسی وردپرس php است و هاست لینوکس بسیار بهتر از وردپرس و افزونه های آن پشتیبانی می کند.

6-امنیت وردپرس چگونه است ؟

تا سال 2014 پیش از 74 میلیون سایت تحت سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی شده اند که محبوبیت این سیستم مخصوصا در ایران هر روز بیشتر می شود ، با توجه به متن باز بودن این سیستم و انتشار پچ های امنیتی زیاد آن و با توجه به وجود افزونه های امنیتی زیاد می توان گفت وردپرس در مقایسه با برخی از سیستم های تازه

7-سئو وردپرس چگونه است ؟

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد این سیستم ، افزونه های وردپرسی بسیار کاربردی برای بهینه سازی سایت در گوگل طراحی شده اند ، شاید بتوان گفت این افزونه ها بهترین امکانات را در اختیار مدیر سایت قرار می دهند به طوری که بسیاری از وبمستران که سئو برای آنها اهمیت زیادی دارد تنها از سیستم وردپرس استفاده می کنند.

8-کار با وردپرس آسان یا سخت ؟ برای کار با وردپرس نیاز به کد نویسی داریم ؟

معمولا برای کار با وردپرس نیازی به دانش کد نویسی ندارید ، مخصوصا در چند سال اخیر که قالب های وردپرس دارای پنل مدیریت نیز هستند ، پنل مدیریت وردپرس بسیار ساده است و حتی بسیاری از وبلاگنویسان نیز به راحتی می توانند با این سیستم کار کنند.

9-آیا وردپرس قالب ها ( طرح ها ) زیادی دارد ؟

برای سیستم وردپرس هزاران قالب طراحی شده است که معمولا به صورت رایگان منتشر شده اند ، برخی قالب های حرفه ای توسط شرکت های طراح نیز برای این سیستم طراحی شده اند که هزینه زیادی ندارند.

10-برای قالب ها یا افزونه های وردپرس باید هزینه ای پرداخت کنیم ؟

وردپرس کاملا رایگان است و بیش از 43 هزار افزونه رایگان دارد که از سایت رسمی وردپرس wordpress.org قابل دانلود است ، برخی از افزونه ها و قالب ها که توسط شرکت های دیگر طراحی شده اند غیر رایگان هستند که معمولا هزینه زیادی ندارند.

جلسه اول آموزش وردپرس به پایان رسید ، منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم ….

موارد بیشتر برای کاوش

5 نظر منتشر شده

  • عالی

      Avatar photo
    • با سلام و عرض ادب
      با تشکر از دیدگاه شما

  • سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

  • سلام، ممنون از مقاله ارزشمندتون
    خیلی عالی توضیح دادین

      Avatar photo
    • خواهش می کنم قربان.
      بسیار تشکر از دیدگاه شما

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند