ارسال مدارک به ایرنیک و دانلود متن تعهد نامه روش ساده در چند دقیقه

این پست رو به اشتراک بگذارید

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا نحوه ارسال مدارک به ایرنیک را به شما کاربران عزیز آموزش بدهیم ، ایرنیک مرکز ثبت دامنه های ملی ایران است ، برخی از دامنه های که در سایت ایرنیک ثبت می شوند تایید مستقیم نمی شوند و مستلزم ارسال تعهد نامه و مدارک می‌باشند ، دامنه هایی که معمولا نام شهر یا مکان دارند مانند tehran ، دامنه هایی که نام کشور دارند مانند iran و غیره ، تمام دامنه هایی که توسط کاربر یا نمایندگان در ایرنیک ثبت می شوند ، به صورت دستی توسط واحد کنترل ایرنیک بررسی می شوند و در صورت عدم تایید مستقیم ، کاربران باید مدارک خود را به ایرنیک ارسال کنند.  بیشتر کاربران پسوند دات آی آر IR در این سایت ثبت می کنند ، هر چند ایرنیک برخی پسوند های دیگر مانند co.ir و net.ir و … را پشتیبانی می کند.

آموزش ارسال مدارک به ایرنیک nic.ir

چه زمانی نیاز به ارسال مدارک به ایرنیک داریم ؟

وضعیت تمام دامنه هایی که به تازگی در ایرنیک ثبت می شوند پس از ثبت دامنه به در انتظار بررسی درخواست ثبت دامنه توسط ایرنیك تغییر می کند ، در این وضعیت شما نیازی به ارسال مدارک ندارید ، پس از چند ساعت در صورتی که دامنه شما شامل از کلمه های خاصی استفاده نکرده باشد ، توسط واحد کنترل ایرنیک تایید خواهد شد ، در صورتی که شما پیام های در انتظار تایید مدارک ، پرداخت شده و یا برای تکمیل ثبت دامنه به مستندات نیاز است را در قسمت وضعیت ثبت دامنه مشاهده می کنید نیاز است تا مدارک خود را به ایرنیک ارسال نمایید. تصویر زیر نمونه ای در سایت ایرنیک می باشد :

در انتظار مدارک (برای تکمیل ثبت دامنه به مستندات نیاز است)

چه دامنه هایی از پسوند IR نیاز به مدارک دارند ؟

برخی دامنه هایی که نام کشور ، استان ، شهر ، مکان ، کلمات خاص مذهبی ، کلماتی مانند خاص news و … معمولا نیاز به ارسال مدارک به ایرنیک دارند.

مهلت ارسال مدارک تا چه زمانی است ؟

تاریخ انقضا تمام دامنه های IR که هنوز تایید نشده اند از زمان ثبت دامنه 10 روز است ، این یعنی از زمانی که دامنه شما ثبت شده است شما 10 روز فرصت ارسال مدارک به ایرنیک خواهید داشت ، در صورت عدم ارسال ، دامنه شما پس از این مدت آزاد خواهد شد و سایر کاربران قادر به ثبت این دامنه خواهند بود ، از آنجایی که به ایرنیک درخواست های زیادی ارسال می شود ، پیشنهاد می کنیم در همان روز های اول نسبت به ارسال تعهد نامه اقدام فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای تایید دامنه IR

برای عموم دامنه هایی که در ایرنیک نیاز به مدارک دارند باید کارت ملی و تعهد نامه مبنی بر عدم سوء استفاده از این دامنه کافی است. اما برخی دامنه ها نیاز به مجوز دارند ، البته این دامنه ها معمولا ابتدا توسط ایرنیک رد می شوند.

خبر خوب : برای دامنه هایی که در آینده ثبت می کنید ، نیازی به ارسال مجدد مدارک نمی باشد ، این تعهد نامه شامل تمامی دامنه های آینده شما نیز خواهد شد.

نحوه ارسال مدارک به ایرنیک :

  1.  از کارت ملی خود اسکن یا عکس بگیرید.
  2. به سایت nic.ir وارد شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. برای دانلود متن تعهد نامه به قسمت مرکز پیام ها در سایت ایرنیک وارد شوید.
  4. پیام درخواست ارسال تعهد نامه برای شناسه ” shenase-irnic “ را باز کنید :

نحوه دانلود تعهد نامه در ایرنیک nic.ir

  1. در سمت چپ بالا پیام روی آیکن  download-commitment-letter-nic-ir-icon  کلیک کنید تا تعهد نامه دانلود شود :

دانلود و دریافت متن تعهد نامه در ایرنیک nic.ir

  1. فایل را پرینت کرده و آن را امضا کنید.
  2. به قسمت ارسال مدارک در سایت ایرنیک وارد شوید و در قسمت مدارک مربوط به امور دامنه روی گزینه تکمیل فرم و ارسال مدرک » کلیک کنید.
  3. در قسمت نام دامنه ، دامنه خود ، در قسمت درخواست مرتبط با دامنه گزینه ثبت دامنه و در قسمت فایل مدرک ، فایل اسکن کارت ملی و تعهد نامه خود را انتخاب کنید :

ارسال تعهد نامه و کارت ملی به ایرنیک nic.ir

ارسال مدارک به ایرنیک انجام شد ، در صورتی که مدارک شما مشکل خاصی نداشته باشند ، دامنه شما معمولا ظرف مدت 48 ساعت اداری تایید خواهد شد.

منتظر نظرات شما کاربران عزیز هستیم …

موارد بیشتر برای کاوش

2 نظر منتشر شده

  • بسیار عالی بود

      Avatar photo
    • سلامت باشید دوست عزیز ارادتمندم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند