چگونه از میزان آپتایم سایت خود مطلع شویم ؟

بررسی میزان آپتایم سایت

این پست رو به اشتراک بگذارید

همانطور که می دانید میزان آپتایم سایت تاثیر زیادی در سئو و محبوبیت وب سایت در موتور های جستجو مانند گوگل دارد ، علاوه بر آن یک سایتی که با قطعی مواجه می شود ، درست مانند یک مغازه بسته است ، در زمان قطع بودن وب سایت علاوه بر از دست دادن سفارش های فعلی به احتمال بسیار زیادی مشتری دائم خود را نیز از دست می دهید ، مشتری برای خودش دلیل منطقی دارد و می گوید ” ای بابا ما که هر وقت این سایت را باز کردیم قطع بود ، من خرید هایم را از سایت دیگری انجام خواهم داد ، این سایت مورد اعتماد نیست” . در این مقاله قصد داریم در مورد بررسی میزان آپتایم سایت و معرفی سرویس های بررسی uptime را به شما توضیح دهیم.

بررسی میزان آپتایم سایت آپتایم چیست ؟

به مقدار پایداری وب سایت ( در دسترس بودن وب سایت ) بر اساس تعداد روز مشخص به درصد آپتایم می گویند ، مثلا اگر ماه 30 روز باشد و سایت ما یک روز قطع باشد میزان آپتایم در حدود 96.97 می شود. هرچه آپتایم هاست به 100 نزدیکتر باشد یعنی قطعی های کمتری رخ داده شده است مثلا برای 5 ساعت قطعی آپتایم حدود  99.31 می شود.

امروزه یک دقیقه قطعی هم برای کاربران مهم شده است و هیچ وب مستری تمایلی ندارد از هاستی استفاده کند که با مشکل مواجه شود. بررسی میزان آپتایم برای افراد زیر مناسب است :

  • شما در حال فروش یک محصول بزرگ باشید
  • شما در تعطیلات هستید
  • سایت شما به افراد زیادی معرفی شده باشد
  • پایداری هاست برای شما بسیار مهم باشد.

معرفی سرویس های بررسی میزان آپتایم سایت

در اینترنت وب سایت های مانیتورینگ زیادی هستند که میزان آپتایم سایت را مورد سنجش قرار می دهند و حتی بلافاصله پس از قطع شدن وب سایت اطلاعیه آن را از طریق پیام کوتاه یا ایمیل برای شما ارسال می کنند.

در این میان چند وب بسیار محبوب شده است که ما آنها را معرفی می کنیم  :

1- Uptime Robot :

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

سرویس مانیتورینگ uptime-robot
عکس گرفته شده از سایت uptimerobot.com سرویس مانیتورینگ آپتایم

با ایجاد یک حساب کاربری رایگان در سایت uptime-robot شما می توانید آپتایم 50 سایت را بررسی کنید ، این مورد شامل بررسی وضعیت سایت مانند 200-ok و 404-not found در هر 5 دقیقه می شود ، اگر وب سایت با قطعی مواجه شود پس از 30 ثانیه در صورت عدم رفع مشکل هشدار درباره قطعی به وسیله ایمیل و پیام کوتاه و Twitter و غیره ارسال می شود. به غیر از بررسی میزان آپتایم سایت امکانات دیگر مانند ping ، نظارات کلمات کلیدی در صورت وجود یک کلمه در سایت ، و پورت های SMTP، DNS، POP توسط این سایت ارائه می شود.

2- monitor.us :

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

سایت monitor.us
عکس سایت monitor.us بررسی میزان آپتایم هاست

monitor.us یک ابزار رایگان برای اطلاع از میزان آپتایم سایت است که به راحتی قابل تنظیم است ، از امکانات جالب آن این است که این سرویس نه تنها اجازه نظارت به شبکه شما را می دهد بلکه کارایی سرور و سرعت بارگزاری را نیز مورد بررسی قرار می دهد. این سایت هشدار های قطعی را از طریق پیام کوتاه ، ایمیل و نرم افزار های اندروید و ios ارسال می کند.

3- Pingdom :

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

وب سایت pingdom
عکس از وب سایت pingdom

pingdom یکی از قویترین وب سایت های بررسی میزان آپتایم است ، هرچند این سایت دیگر خدمات رایگان ارائه نمی دهد اما شروع پلان آن 14 دلار ماهیانه است.

امیدوارم مقاله بالا مفید بوده باشه ، در آینده نیز سعی خواهیم کرد سرویس های دیگری را نیز معرفی کنیم ، در صورتی که مشکل یا نظری دارید در همین صفحه برای ما ارسال کنید.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

موارد بیشتر برای کاوش

2 نظر منتشر شده

  • سلام
    بسیار عالی ممنون

      Avatar photo
    • با سلام و احترام
      خواهش می کنم ، با تشکر از دیدگاه شما

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند