هاست چت روم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

این پست رو به اشتراک بگذارید

امروزه بسیاری از ارتباطات از طریق اینترنت انجام می شود ، در این میان سیستم های تبادل پیام نوشتاری و صوتی مانند چت روم ها از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار می باشند ، اگر شما تمایل برای ایجاد سایت چت روم داشته باشید بهتر است هاست مناسب چت روم را خریداری کنید ، در این مقاله قصد داریم تا سرویسی را به شما معرفی کنیم که بالاترین سرعت تبادل پیام را بین کاربران شما داشته باشد. از آنجایی که در چت روم ها تعداد زیادی پیام رد و بدل می شود کاربران انتظار سرعت بالا در ارسال و دریافت این پیام ها دارند ، چنانچه سرعت هاست سایت شما کم باشد کاربران خیلی زود از محیط چت روم وب سایت شما خارج می شوند.

راهنمای انتخاب مناسب سرویس هاست چت روم

ویژگی های مورد نیاز برای هاست چت روم :

موقعیت جغرافیایی سرور : اولین و مهم ترین پارامتر در انتخاب هاست مناسب چت روم موقعیت جغرافیایی سرور می باشد ، ابتدا باید محل اکثریت کاربران خود را در نظر بگیرید و سعی کنید از هاست آن کشور استفاده کنید ، چرا که نزدیکی سرور به کاربران بازدیدکننده از وب سایت شما باعث افزایش سرعت بارگذاری وب سایت شما می شود ، بنابراین اگر بیشتر کاربران شما از داخل کشور ایران وب سایت شما را باز می کنند ، بهتر است از  هاست ایران استفاده کنید. این سرویس بالاترین سرعت بارگذاری را برای کاربران کشورمان دارد ، توجه کنید اگر شما هاست خارج از کشور خود را برای سایت چت روم خود انتخاب کرده اید حتی با وجود سخت افزار قوی به احتمال زیاد با مشکل کندی تبادل پیام مواجه خواهید شد.

توجه داشته باشید از آنجایی که سایت های چت روم معمولا کاربران آنلاین و تبادل پیام زیادی دارند بهتر است از سرویس های پربازدید یا سرور مجازی برای این سایت ها استفاده کنید ، چراکه در هاست اشتراکی مصرف منابع سرور مانند سی پی یو و رم محدود است و ممکن است بعد از مدتی به دلیل مصرف بالا اخطار دریافت کنید یا سایت شما مسدود شود.

سخت افزار سرور : از آنجایی که تعداد کاربران وب سایت های چت روم زیاد است و این پیام ها بین همه آنها تبادل می شود و در سیستم های چت روم لازم است زمان بارگذاری مجدد صفحه کم باشد تعداد درخواست ها به سمت سرور بسیار زیاد می شود ، بنابراین اگر سرور شما قدرت کافی نداشته باشد ممکن است باعث لود بالا و در نتیجه دیر رسیدن پیام های شما به کاربران شود. بنابراین همیشه سعی کنید به دنبال سخت افزار بروز و قدرتمند باشید ، پیشنهاد ما استفاده از سرور هایی که سی پی یو قدرتمند و بروز و دارای رم های نسل جدید ترجیحا DDR4 باشند. همچنین به جای استفاده از هارد دیسک سرور شما بهتر است از درایو های SSD استفاده کند ، این درایو ها تا 15 برابر بیشتر از هارد های معمولی سرعت دارند و از آنجایی که مکانیکی نیستند Random read  و write های بسیار بیشتری دارند.

ویژگی های نرم افزاری : علاوه بر داشتن سخت افزار بروز سعی کنید به دنبال هاست چت روم باشید که برخی نرم افزار های محبوب هم پشتیبانی کند ، برای مثال وب سرور لایت اسپید که غیر رایگان است بسیار برای این اسکریپت ها کاربرد دارد ، البته وب سرور ngnix نیز محوبیت زیادی دارد و میانگین زمان بارگذاری سایت چت روم شما بسیار کمتر خواهد شد.

دیتاسنتر سرور : همواره سعی کنید از یک دیتاسنتر معتبر استفاده کنید ، کمی هزینه بیشتر کنید اما این هزینه بهتر از قطعی های مکرر در وب سایت شما می باشد ، تجربه ثابت کرده است استفاده از برخی دیتاسنتر های ارزان مشکلات زیادی برای کاربران در مورد شبکه و پشتیبانی ایجاد می کند.

چرا نت آرام : سرویس های میزبانی وب نت آرام در دیتاسنتر های معتبر در ایران ، فرانسه ، آلمان و آمریکا ارائه می شود ، همواره سعی کرده ایم تا بهترین دیتاسنتر ها و سخت افزار های قدرتمند را برای سرور های خود انتخاب کنیم ، در سرور ایران نت آرام از جدیدترین فناوری ذخیره اطلاعات درایو SSD استفاده می شود ، مدل های زیادی با برند های مختلفی در بازار وجود دارد ، نت آرام از مدل های سری حرفه ای Pro سامسونگ در سرور های خود استفاده می کند. همچنین در سرور ایران از نسل جدید رم ها یعنی همان DDR4 استفاده می شود همچنین وب سرور این سرویس لایت اسپید می باشد.

از آنجایی که وب سایت های چت روم باید با توجه به شرایط بازدید خود اقدام به خرید هاست چت روم  مناسب خود نمایند بهتر است جهت هماهنگی و مشاوره رایگان با شماره 02166367383 بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند