نحوه تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

این پست رو به اشتراک بگذارید

بک آپ گیری مهمترین عامل موفقیت هر وب سایتی است ، بسیاری از سایت های معتبر به دلیل عدم دریافت بک آپ کل یا بخش مهمی از اطلاعات سایت خود را از دست داده اند و معمولا به همین دلیل محبوبیت خود را از دست می دهند ، در این مطلب قصد داریم چگونگی تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین و انتقال آنها به پوشه خاص در سرور یا FTP را به شما توضیح دهیم.

 

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

برای تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین ابتدا به در admin level دایرکت ادمین خود وارد شوید و سپس از قسمت Admin Tools  روی گزینه Admin Backup/Transfer کلیک کنید ، این صفحه از دو قسمت Create Backup و Restore Backup تشکیل شده که برای تنظیم بک آپ خودکار باید از قسمت Create Backup استفاده کنیم. این صفحه از پنج Step تشکیل شده در قسمت Step 1: Who باید اکانت هایی که قصد بک آپ گیری از آنها را دارید را انتخاب کنید که گزینه های آن را در ادامه به شما توضیح می دهم :

All Users : بک آپ گیری از تمام اکانت ها

All Users Except Selected Users : بک آپ گیری تمام اکانت ها به جز اکانت های انتخاب شده

Selected Users : بک آپ گیری از اکانت های انتخاب شده

در قسمت Step 2: When باید زمان ایجاد بک آپ گیری را مشخص کنید ، اگر گزینه Now انتخاب شود بک آپ گیری همان لحظه شروع می شود اما فقط برای یکبار انجام می شود همچنین در صورتی که Cron Schedule انتخاب شود بک آپ گیری به صورت دوره ای و خودکار انجام می شود. در قسمت Step 3: Where محل ذخیره بک آپ باید وارد شود اگر روی گزینه Local تنظیم شود ، بک آپ ها در خود سرور در مسیر مشخص شده ذخیره می شوند و در صورتی که روی Ftp تنظیم شود تمام بک آپ ها به وسیله پروتکل ftp به سرور دیگری منتقل می شوند ، گزینه های مربوط به ftp به شرح زیر است :

IP: آی پی سرور مقصد

Username: نام کاربری اکانت ftp

Password: رمز عبور اکانت ftp

Remote Path: محل ذخیره بک آپ ها ، در صورتی که روی / تنظیم شود تمام بک آپ ها به محل اصلی اکانت ftp که در زمان ساخت مشخص شده اند منتقل می شوند.

Port: به طور پیش فرض 21 است در صورتی که در زمان نصب ftp پورت دیگری تنظیم کرده اید می توانید آن را در این قسمت وارد نمایید.

در قسمت Append to path می توانید نام های فایل بک آپ را تنظیم نمایید.

در Step 4: What می توانید مشخص کنید که از کدام قسمت های اکانت بک آپ گیری شود ، در صورتی که روی All Data تنظیم شده باشد بک آپ گیری به صورت فول انجام می شود و در قسمت Selected Data می توانید قسمت های سفارشی مورد نیاز را علامت بزنید.

سپس در قسمت Step 5 روی گزینه save کلیک کنید.

مراحل تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین به اتمام رسید ، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه ، در صورتی که نظر یا مشکلی در این مورد دارید آن را در قسمت دیدگاه های همین صفحه ارسال نمایید.

موارد بیشتر برای کاوش

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند