حل مشکل ویرایش فایل فارسی utf-8 دایرکت ادمین در 2 دقیقه

این پست رو به اشتراک بگذارید

یکی از مشکلات اساس دایرکت ادمین مشکل ویرایش فایل فارسی uft-8 می باشد ، زمانی که در فایل منیجر دایرکت ادمین در حال edit کردن فایلی هستیم قسمت های فارسی زبان یک فایل به صورت ناخوانا نمایش داده می شود که موجب سردرگمی کاربران در حال ویرایش می شود ، بهترین روش حل مشکل ویرایش فایل فارسی دایرکت ادمین ( utf-8 ) ویرایش فایل تنظیمات پوسته دایرکت ادمین می باشد ، اگر شما از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده می کنید و دسترسی به SSH را دارید می توانید در کمتر از 2 دقیقه مشکل خود را رفع نمایید. در ادامه راه حل را به شما توضیح خواهیم داد.

رفع مشکل ویرایش فایل فارسی utf-8 دایرکت ادمین

نحوه رفع مشکل ویرایش فایل فارسی دایرکت ادمین :

اگر شما دسترسی به ssh سرور خود ندارید یا از هاست اشتراکی استفاده می کنید به بخش پشتیبانی سرویس دهنده خود تیکت ارسال کنید تا برای شما بررسی و رفع کنند ، این آموزش برای افرادی است که دسترسی کامل به ssh سرور خود دارند : در صورت تمایل این مشکل توسط سرویس مدیریت سرور نیز قابل رفع است.

پس از لاگین کردن به مدیریت سرور ابتدا فایل تنظیمات پوسته دایرکت ادمین را ویرایش می کنیم :

nano -w /usr/local/directadmin/data/skins/enhanced/lang/en/lf_standard.html

در صورتی که yum روی سرور های شما نصب نمی باشد :

yum install nano

سپس مجدد دستور اول را تکرار کنید. به دنبال کلمه LANG_ENCODING=iso-8859 باشید و آن را به LANG_ENCODING=utf-8 تغییر دهید. به تصویر زیر دقت کنید :

تغییر انکودینگ فایل منیجر دایرکت ادمین به utf-8

اگر شما قادر به پیدا کردن این مورد نیستید از کلید های ctrl+w استفاده کنید و سپس عبارت را کپی کنید و اینتر کنید تا سیستم برای شما پیدا کند. با کلید های ctrl+x فایل را ذخیره کنید ، برای تایید روی دکمه y کلیک کنید تا فایل ذخیره شود. مشکل ویرایش فایل فارسی uft-8 دایرکت ادمین رفع شد. شما می توانید نسبت به ویرایش فایل های خود اقدام نمایید :

مشکل فارسی نویسی رفع شد

امیدواریم مشکل ویرایش فایل فارسی utf-8 دایرکت ادمین با این آموزش رفع شده باشد ، اگر نظر یا سوالی در این مورد داشتید در قسمت دیدگاه ها حتما به اشتراک بگذارید.

منبع : انجمن دایرکت ادمین

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند