غیرفعال کردن Directory Browsing وردپرس

غیر فعال کردن directory browsing

این پست رو به اشتراک بگذارید

به طور پیش فرض در صورتی که وب سرور در پوشه هاست شما فایل index.php یا index.html را پیدا نکند ، به طور خودکار تمام محتویات موجود در پوشه را به کاربر نمایش می دهد ، این می تواند مشکلات امنیتی برای سایت شما ایجاد کند یا اطلاعات ارزمشند شما در اختیار دیگران قرار گیرد ، در این مقاله ما چگونگی غیرفعال کردن Directory Browsing وردپرس را به شما آموزش می دهیم.

Directory Browsing وردپرس

چگونه Directory Browsing وردپرس را غیر فعال کنیم ؟

فعال بودن Directory Browsing وردپرس شما می تواند یک مشکل امنیتی ایجاد کند و هکر ها از اطلاعات وب سایت شما برای پیدا کردن باگ های افزونه ها و سایر اسکریپت های شما استفاده کنند ، بنابراین آنها می توانند دسترسی به پلاگین شما پیدا کنند. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که ایجاد می شود کاربر می تواند بدون هیچ مشکلی تمامی تصاویر وب سایت شما را باز کند و برای خود ذخیره کند.

برای غیر فعال کردن Directory Browsing وردپرس خود ابتدا باید وارد پنل هاست خود شوید و سپس وارد file manager شوید. ( اگر از کنترل پنل سی پنل استفاده می نمایید حتما قبل از کلیک روی go گزینه show hidden and directory را علامت بزنید ) سپس به محلی که وردپرس شما در آن نصب شده است وارد شوید . اگر شما سیستم مدیریت محتوا وردپرس خود را در دامنه اصلی خود نصب کرده اید باید وارد public_html شوید و سپس به دنبال فایل  .htaccess خود بگردید.

شما باید در این فایل یک خط کد ساده وارد کنید تا Directory Browsing وردپرس شما غیر فعال شود ، بنابراین فایل .htaccess را ویرایش کتید و کد زیر را به آن اضافه نمایید :

Options -Indexes

 

سپس فایل را ذخیره کنید و وب سایت خود را مجدد باز کنید و بررسی کنید که محتویات نمایش داده می شود یا خیر ؟ معمولا پس از این تغییر صفحه ای که فایل index ندارد به صفحه 404 وردپرس منتقل می شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشه ، اگه مشکل یا نظری داشتید حتما برای ما ارسال کنید.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند