لیست پورت های لازم دایرکت ادمین در فایروال csf

این پست رو به اشتراک بگذارید

اگر شما از کنترل پنل دایرکت ادمین برای سرور مجازی یا اختصاصی خود استفاده می کنید و به تازگی فایروال csf را در سرور خود نصب کرده اید ، باید جند پورت را در فایروال آزاد کنید تا سرویس های سرور شما بدون مشکل کار کنند ، در این مطلب لیست پورت های لازم دایرکت ادمین را نوشته ایم و کاربرد هرکدام از این پورت ها را توضیح داده ایم.

پورت های لازم دایرکت ادمین

پورت های لازم دایرکت ادمین برای باز کردن در فایروال :

20 و 21 :

برای ftp . توجه داشته باشید ftp از random high port number استفاده می کند اگر مشتری شما قصد استفاده از ftp به حالت Passive mode را داشته باشد شما نیاز دارید تا رنج پورت های زیر را در فایل تنظیمات سرویس خود به آدرس /etc/proftpd.conf اضافه نمایید :


PassivePorts 35000 35999

سپس همین پورت ها در فایروال csf خود باز کنید.

22 : پورت پیش فرض ssh

25 و 587 : پورت smpt برای ارسال ایمیل ( در بعضی isp ها در ایران پورت 25 مسدود شده است که مشترکین می توانند به جای آن از پورت 587 استفاده نمایند)

53 : برای سرویس dns ( سرویس named) جهت پیدا کردن وب سایت های شما – این پورت باید در tcp و udp باز شود.

80 و 443 : برای ترافیک وب سرور ( به طور پیش فرض آپاچی ) برای پروتکل های http و https

110 و 995 : برای دسترسی به ایمیل به وسیله pop

143 و 993 : برای دسترسی به ایمیل به وسیله imap

2222 : پورت پیش فرض دایرکت ادمین

3306 : برای mysql ، در صورتی که شما به دیتابیس های mysql به صورت remote متصل نمی شوید شما نیازی به باز کردن این پورت ندارید ، یعنی اینکه تمام فایل های سیستم های مدیریت محتوا شما در همان سرور قرار داشته باشند شما نیازی به قابلیت ریموت ندارید ، بستن این پورت باعث بالا رفتن امنیت سرور می شود.

توجه : بسیاری از این پورت ها به صورت پیش فرض هستند ، برای بهتر شدن امنیت سرور خود بهتر است برخی از این پورت ها را تغییر دهید ، برای باز کردن port های بالا از مطلب باز کردن پورت در csf استفاده کرده یا به سرویس مدیریت سرور نت آرام استفاده نمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد ، اگر سوال ، نظر یا مشکلی در این مورد داشتید در قسمت دیدگاه های همین صفحه آن را ارسال نمایید.

منبع : مرکز آموزش دایرکت ادمین

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند