در این مقاله آموزش حذف Message System دایرکت ادمین با چند کلیک همراه با آموزش حذف پیام ها دایرکت ادمین در ssh نیز به صورت تصویری با مثال توضیح داده شده است
Message System دایرکت ادمین یکی از پرکاربرد ترین امکانات کنترل پنل دایرکت ادمین است که به ما در مورد مشکلات سرور ، اطلاعات سرویس ها ، اتمام بک آپ گیری یا ریستور آن ، اطلاعیه حمله brute force پیام ارسال می کند. پس از مدتی این تعداد پیام های Message System دایرکت ادمین بسیار زیاد می شود و مدیریت این پیام ها بسیار سخت می شود ، تا چندی پیش حذف کردن پیام های دایرکت ادمین کاری تقریبا دشوار بود و نمی توانستیم تمام آنها را از رابط کاربری دایرکت ادمین حذف کنیم ، اما با آپدیتی که دایرکت ادمین ارائه داد این مشکل رفع شد و بسیار راحت می توان پیام های دایرکت ادمین در کمتر از چند ثانیه به صورت دلخواه خود حذف کنید.
یکی از مشکلاتی که message system دایرکت ادمین داشت عدم امکان حذف گروهی آن بود ، اما در نسخه جدید دایرکت ادمین این مشکل رفع شده است ، بنابراین شما لازم است برای استفاده از این امکان دایرکت ادمین خود را به آخرین نسخه بروز نمایید. برای حذف پیام ها در دایرکت ادمین به admin level خود مراجعه کنید و از سمت راست بالای صفحه روی گزینه message system کلیک نمایید. سپس در این صفحه لیست پیام های ارسال شده به شما نمایش داده می شود ، به آخر صفحه سمت چپ مراجعه کنید ، شما می توانید پیام ها را به صورت گروهی و دلخواه توسط امکان Clear Message System حذف نمایید ، تصویر زیر را نگاه کنید :
در قسمت شما باید عنوان کلیدی که قصد دارید پیام های آن را حذف نمایید وارد نمایید برای مثال برای حذف پیام های brute force باید متن زیر را وارد کنید
کد / دستورBrute-Force Attack detected in service log
یا برای حذف پیام های مبنی بر اینکه سرویس ها دان بودند از متن زیر استفاده کنید :
کد / دستورis currently down
همچنین در بالای کادر متنی دایرکت ادمین چند پیام آماد نیز گذاشته است تا با کلیک بر بروی آنها پیام های خود را حذف نمایید.
حذف پیام های دایرکت ادمین از طریق ssh :
روش دیگر خالی کردن صندوق پیام دایرکت ادمین حذف آنها از ssh می باشد ، برای انجام این مورد به وسیله نرم افزار putty وارد ssh سرور خود شوید و از دستورات زیر استفاده کنید.
با دستور زیر تمام پیام های دایرکت ادمین حذف خواهد شد :