بک آپ گیری از دیتابیس سایت در کمتر از چند دقیقه

نحوه بک آپ گیری از دیتابیس سایت

این پست رو به اشتراک بگذارید

همه می دانیم که رمز موفقیت در داشتن یک سایت محبوب در ابتدا بک آپ گیری مداوم از وب سایت است ، چرا که قطعات و تجهیزات الکترونیکی می توانند به طور غیر منتظره از کار بی افتند و اطلاعات وب سایت از بین برود ، در این مقاله قصد دارم نحوه بک آپ گیری از دیتابیس سایت را به شما آموزش دهم تا کمتر از چند دقیقه بتوانید مهمترین اطلاعات وب سایت خود را با سرعت زیاد دانلود کنید. متاسفانه بسیاری از سایت های بزرگ جهان تاکنون به دلیل عدم دریافت بک آپ تمام اطلاعات خود را از دست دادند و شکست خوردند ، بنابراین پیشنهاد می کنیم بک آپ گیری روزانه از سایت را فراموش نکنید به قول یکی از دوستان شده تا ساعت 3 بامداد به استراحت نروید اما بک آپ وب سایت خود را از دست ندهید.

نحوه بک آپ گیری از دیتابیس سایت

به طور کلی ما همیشه سه نوع بک آپ را برای سایت پیشنهاد می کنیم ، اولین بک آپ در سرور دیگر نگهداری شود و بک آپ دوم در همان سرور نگهداری شود و بک آپ سوم نیز در سیستم دانلود شود ، از آنجایی که حجم وب سایت به مرور زمان بسیار زیاد می شود برخی از کاربران تمایلی ندارند فایل های وب سایت خود را مدام دانلود کنند ، آنها ترجیح می دهند تنها فایل های جدید را دانلود کنند و به طور مدام با بک آپ گیری از دیتابیس سایت خود همواره جدیدترین بک آپ را در سیستم خود نیز نگهداری کنند.

نحوه بک آپ گیری از دیتابیس سایت توسط phpmyadmin

بهترین و مطمئن ترین روش بک آپ گیری از دیتابیس استفاده از phpmyadmin می باشد شما می توانید از تمام دیتابیس خود در یک فایل sql بک آپ بگیرید.

برای سی پنل :

وارد صفحه اصلی سی پنل شوید و سپس از قسمت Databases روی گزینه phpMyadmin کلیک کنید.

 

ورود به phpmyadmin از طریق سی پنل

برای دایرکت ادمین :

ابتدا مشخصات دیتابیس خود را از فایل wp-config.php موجود در پوشه public_html بردارید و سپس از صفحه اصلی دایرکت ادمین روی لینک phpmyadmin کلیک کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور دیتابیس خود را وارد نمایید.

سپس روی دیتابیس خود کلیک کنید و از زبانه های بالا روی گزینه  export کلیک کنید.

 

export کردن دیتابیس

سپس مانند تصویر زیر Export Method را روی Quick و Format را روی SQL تنظیم کنید و روی دکم GO کلیک کنید

دانلود بک آپ دیتابیس از phpmyadmin امیدوارم مقاله بالا برای شما مفید باشه در صورتی که مشکل یا نظری داشتید آن را در دیدگاه های همین صفحه برای ما ارسال کنید

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند