تغییر پورت دایرکت ادمین از 2222 به پورت دلخواه

آموزش تغییر پورت دایرکت ادمین

این پست رو به اشتراک بگذارید

دایرکت ادمین یکی از کنترل پنل های بسیار محبوب هاستینگ است ، با توجه به محبوبیت بالا این پنل رعایت نکات امنیتی آن بسیار ضروری است ، یکی از مواردی که بهتر است در مورد امنیت دایرکت ادمین رعایت کنید تغییر پورت دایرکت ادمین است ، در حالت پیش فرض تمام پورت های پیش فرض دایرکت ادمین 2222 می باشد ، در این مقاله قصد داریم آموزش تغییر پورت دایرکت ادمین توسط ssh از 2222 به پورت دلخواه را توسط ssh سرور و همچنین از خود پنل دایرکت ادمین به شما توضیح دهیم.

آموزش تغییر پورت دایرکت ادمین

توجه : قبل از هر تغییری اطمینان پیدا کنید پورت جدید در فایروال شما باز شده باشد

نحوه تغییر پورت دایرکت ادمین در SSH

ابتدا توسط نرم افزار Putty وارد ssh سرور خود شوید و سپس با دستور زیر فایل تنظیمات دایرکت ادمین خود را ویرایش کنید : در اینجا ما قصد داریم پورت 4048 را روی دایرکت ادمین خود تنظیم کنیم.


nano /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf

سپس به دنبال port= بگردید و مقدار

port=2222

را به

port=4048

تغییر دهید و سپس با کلید Ctrl + X و فشار دادن دکمه Enter فایل را ذخیره می کنیم.

سپس با دستور زیر پورت وارد شده در فایل redirect.php را نیز تغییر می دهیم.

nano /var/www/html/redirect.php

مقدار

header("Location: http://".$_SERVER[fusion_builder_container hundred_percent="yes" overflow="visible"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"]['HTTP_HOST'].":2222");

را به

header("Location: http://".$_SERVER['HTTP_HOST'].":4048");

تغییر دهید و سپس با کلید Ctrl + X و فشار دادن دکمه Enter فایل را ذخیره می کنیم و سپس با دستور زیر دایرکت ادمین را ری استارت می کنیم :

service directadmin restart

حتما از باز بودن پورت جدید در فایروال سرور خود اطمینان پیدا کنید.

نحوه تغییر پورت دایرکت ادمین در ادمین دایرکت ادمین :

ابتدا به پنل ادمین دایرکت ادمین خود مراجعه کنید و سپس از قسمت admin tools روی گزینه file editor کلیک کنید ، سپس مانند تصویر زیر قسمت Select a file to edit را روی /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf قرار دهید و روی دکمه show file کلیک کنید :

 

تغییر پورت دایرکت ادمین

توجه کنید که در این صفحه شما امکان ویرایش را ندارید و اول باید رمز روت سرور خود را وارد کنید تا امکان ویرایش برای شما فعال شود ، بنابراین در قسمت This file is tagged as secure. Root password required to edit رمز روت را وارد کتید و سپس روی دکمه Authenticate کلیک کنید و پس از مشاهده پیام Root password accepted امکان ویرایش فعال می شود ، شما باید این صفحه را مجدد باز کنید و سپس مقدار port=2222 را به port=4048 تغییر دهید و روی دکمه save کلیک کنید.

با توجه به عدم امکان ویرایش فایل redirect.php در پنل دایرکت ادمین شما باید وارد ssh خود شوید و طبق آموزش بالا پورت را در این فایل نیز تغییر دهید ، برای ری استارت دایرکت ادمین از خود این پنل می توانید از قسمت admin tools روی گزینه Service Monitor کلیک کنید و در قسمت directadmin روی Restart کلیک کنید.

مقاله تغییر پورت دایرکت ادمین به پایان رسید ، لطفا در صورتی که نظر یا مشکلی دارید آن را در دیدگاه های همین صفحه برای ما ارسال کنید.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

موارد بیشتر برای کاوش

4 نظر منتشر شده

  • سلام .
    بابت مطالب جامع و مفیدی که در وبسایت تان قرار داده اید بسیار متشکرم. حتی از خیلی از وبسایتهای انگلیسی زبان هم به این کاملی توضیح نداده اند.
    لطفا در مورد تغییر پورت در فایروال هم مطلبی قرار بدهید
    خوده بنده از CSF و Comodo WAF استفاده میکنم.
    اگر در مورد دیدن پورتهای باز و همچنین باز یا بسته کردن پورت ها از طریق SSH و CSF و Comodo WAF هم مطلب قرار بدهید تا این آموزش کاملتر گردد.
    از وقتی که میگذارید بینهایت ممنونم

  • سلام ممنون از اطلاعات خاص و مفید شما
    واقعن میتونم بهترین نوشته و مقاله ای که شاید توی 50 تا سایت مطالعه کرده بودم سایت شما بود
    ممنون از شما زمردآزما

  • Avatar photo
  • درود بر شما بزرگوارید دوست عزیزم بسیار خوشحالیم مقاله مورد توجه شما قرار گرفت سلامت باشید انشاالله

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند