دامنه .com نحوه ثبت و قیمت آن

لوگو دامنه .com

این پست رو به اشتراک بگذارید

لوگو دامنه .comدامنه .com یک دامنه سطح بالا در سیستم اینترنت است ، نام آن از کلمه تجارت ( commerce ) برگرفته شده است ، همانطور که از نام آن مشخص است ، هدف از ایجاد دامنه .com برای تجارت بوده است ، دامنه دات کام توسط وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اداره می شد ، اما امروزه توسط Verisign مدیریت می شود و در نهایت تحت صلاحیت نهایی قانون ایالات متحده باقی مانده است. ثبت دامنه دات کام Verisign توسط موسسه ثبت دامنه ICANN پردازش می شود ، تمام دامنه های بین المللی تحت این مرکز به ثبت می رسند. ثبت دامنه .com یک دامنه مرتبه بالا ( TLDS ) در سال 1985 اجرا شد.

تاریخچه :

دامنه .com یک دامنه سطح بالا در سیستم اینترنت است که در ماه ژانویه سال 1985 در سیستم اینترنت اجرا شد ، دامنه توسط وزارت دفاع ایالات متحده اداره می شد ، با این حال بخشی از قرار داد برای سازمان غیر انتفاعی اس‌آرآی اینترنشنال جهت تعمیر و نگهداری دامنه بود. در تاریخ 1 ژانویه سال 1993 بنیاد ملی علوم مسئولیت نگهداری دامنه دات کام را به عهده گرفت و و این دامنه به عنوان درجه 1 برای منافع غیر دفاع مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1995 برای اولین بار دامنه .com با هزینه 50 دلار در سال ثبت می شد و که 35 دلار آن برای NSI و 15 دلار آن به صندوق دولت آمریکا واریز می شد ، در حال حاضر دامنه دات کام توسط مجموعه Verisign اداره می شود. اگرچه دامنه .com برای هدف های تجاری ارائه می شد اما با توجه به آزاد بودن ثبت آن برای عموم ، این دامنه برای مقاصد غیر تجاری استفاده می شود ، این دامنه محبوب ترین دامنه در اینترنت است که سرعت رشد بسیار زیادی دارد. در سال 2001 دامنه biz برای کسب و کار معرفی شد اما نتوانست از محبوبیت دامنه دات کام کم کند.

هزینه ثبت دامنه .com

به طور کلی هزینه ثبت دامنه .com حدود 9 تا 17 دلار در سال است که این مبلغ بستگی به مرکز ثبت دامنه و نماینده آن دارد ، در نت آرام هزینه ثبت دامنه دات کام حدود 35 هزار تومان است که با مراجعه به صفحه قیمت ثبت دامنه می توانید آخرین فیمت آن را مشاهده فرمایید. امکان ثبت این دامنه تا 10 سال وجود دارد که قبل از پایان سررسید امکان تمدید آن برای صاحب امتیاز آن وجود دارد.

نحوه ثبت .com

جهت ثبت دامنه این دامنه می توانید در قسمت دامنه از منو بالا به صورت آنلاین و کمتر از چند دقیقه دامنه خود را ثبت نمایید.

چرخه حیات دامنه .com

پس از اتمام تاریخ سررسید دامنه ، دامنه به مدت 30 روز به حالت منقضی شده باقی می ماند و دیگر در این زمان در دسترس نمی باشد اما امکان تمدید آن برای صاحب امتیاز فعلی آن وجود خواهد داشت و پس از این مدت ، 30 روز دیگر دامنه قفل می شود که در این مدت هم امکان تمدید توسط صاحب امتیاز آن وجود دارد اما جهت تمدید دامنه باید جریمه پرداخت شود که حدود 60 تا 80 دلار آمریکا است و و در صورت عدم تمدید دامنه برای دیگران آزاد خواهد شد که ممکن است در همان لحظه توسط روبات های ثبت دامنه به ثبت مجدد برسد تا در آینده به قیمت بالایی به فروش رسد.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند