چگونگی دریافت کد epp دامنه و تغییر قفل دامنه

این پست رو به اشتراک بگذارید

در این مطلب قصد داریم تا در مورد نحوه دریافت کد epp دامنه یا همان Authorization code برای انتقال دامنه به شما آموزش دهیم ، کد انتقال epp ، برای منتقل کردن یک دامنه به مرکز یا نماینده ثبت دیگر کاربرد دارد ، در صورتی که شما تمایل داشته باشید دامنه خود را به شرکت دیگری منتقل کنید تا از خدمات آن شرکت برای این سرویس استفاده نمایید شما نیاز دارید که کد epp را دریافت کنید و همچنین قفل انتقال دامنه را نیز باز نمایید. با توجه به وجود کنترل پنل دامنه های متفاوت ما روش دریافت کد epp از محبوبترین پنل یعنی Resello را به شما آموزش می دهیم.

دریافت کد epp دامنه

نحوه دریافت کد epp دامنه :

برای دریافت کد epp دامنه لازم است ابتدا وارد کنترل پنل اصلی دامنه خود شوید ، توجه داشته باشید منظور از این کنترل پنل همان کنترل پنل انگلیسی زبان است که پس از ثبت دامنه مشخصات آن به ایمیل شما ارسال می شود. در نت آرام این لینک می باشد.

پس از ورود از منو Products روی گزینه Domains کلیک کنید تا لیست دامنه ها به شما نمایش داده شود :

دریافت Authorization Code

نحوه باز کردن قفل انتقال دامنه یا همان Change transfer lock :

توجه داشته باشید در بسیاری از سرویس دهندگان این گزینه به دلایل امنیتی غیر فعال است و باید به پشتیبانی دامنه خود درخواست ارسال کنید تا وضعیت آن را تغییر دهند اما برای آن دسته از کاربرانی که گزینه change transfer lock برای آنها باز است می توانند با مراجعه به قسمت مدیریت دامنه این گزینه را پیدا کنند :

تغییر وضعیت قفل دامنه

پس از کلیک روی گزینه وضعیت دامنه شما نمایش داده می شود ، در اینجا قفل دامنه فعال است ، برای غیر فعال کردن قفل دامنه مانند تصویر زیر روی گزینه Deactivate transfer lock کلیک می کنیم :

غیر فعال کردن قفل انتقال دامنه

برای فعال کردن قفل دامنه نیز پس از غیرفعال کردن گزینه آن به شما نمایش داده می شود.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه ، در صورتی که سوال یا نظری در این مورد دارید حتما در قسمت دیدگاه های سایت برای ما ارسال نمایید.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند