آموزش سی پنل در 9 جلسه قسمت اول

آموزش سی پنل جلسه اول

این پست رو به اشتراک بگذارید

بر اساس برنامه ریزی گروه آموزشی نت آرام ، ما قصد داریم تا تمام امکانات و ویژگی های پرکاربرد سی پنل را در 9 جلسه برای شما ارسال کنیم ، هر امکان Cpanel و نحوه دسترسی و تنظیم آن را در حدود چند خط توضیح خواهیم داد ، توضیحات به صورت سوال و جواب خواهند بود و در هر جلسه از آموزش سی پنل به 10 سوال پاسخ خواهیم داد ، بنابراین در پایان به 90 سوال و جواب در 9 مقاله آموزشی ارسال شده است ، در این مقاله جلسه اول از آموزش سی پنل شامل سوال های 1 تا 10 توضیح داده شده است ، شما می توانید سایر قسمت های آموزش سی پنل را از قسمت لیست آموزش های سی پنل مشاهده فرمایید.

آموزش سی پنل فوری جلسه اول

سوالات 1 تا 10 آموزش سی پنل فوری :

1-سوال : چگونه می توانم وارد سی پنل سایت خود شوم ؟

پاسخ : در زمان خرید هاست معمولا آدرس ورود به cpanel به شما ارسال می شود ، اما به طور کلی نحوه وارد شدن سی پنل با استفاده از پورت 2082 می باشد ، شما باید عبارت :2082 را بعد از پسوند دامنه خود اضافه نمایید ، برای مثال اگر آدرس دامین شما yourdomain.com می باشد ، برای ورود به سی پنل باید از آدرس yourdomain.com:2082 استفاده نمایید.

2-سوال : نام کاربری و یا رمز سی پنل را ندارم یا فراموش کرده ام ، چه کاری باید انجام بدهم ؟

پاسخ : برای دریافت یا فراموشی نام کاربری و رمزعبور سی پنل از سرویس دهنده ارائه خدمات خود درخواست کنید تا یکبار دیگر مشخصات کاربری سی پنل شما را ریست کنند و به ایمیل شما ارسال کنند.

3-سوال : با سی پنل چه کار هایی می توانم انجام بدهم ؟

پاسخ : سی پنل یک کنترل پنل هاست است که معمولا زبان آن انگلیسی است ، توسط سی پنل می توانید فایل های سایت خود را مدیریت کنید ، ایمیل اختصاصی تحت دامنه برای خود ایجاد کنید ، بانک اطلاعاتی جدیدی بسازید ، سیستم های مدیریت محتوا وب سایت فارسی مانند وردپرس و جوملا را نصب کنید ، روی پوشه های سایت خود رمز ایجاد کنید ، دامنه جدیدی به سایت خود اضافه کنید ، برخی از آمار های ترافیک سایت خود را مشاهده کنید و بسیاری از امکانات دیگری که شما را در مدیریت راحت سایت کمک می کنند.

4-سوال : چگونه متوجه شوم که چع مقدار از فضا و پهنای باند هاست من استفاده شده است ؟

پاسخ : برای مشاهده میزان محدودیت و فضا یاقی مانده هاست ، در صفحه اصلی cpanel در منو سمت روی آیکن آیکن مشاهده آمار و امکانات هاست سی پنل کلیک کنید ، در قسمت Disk Space فضای مصرف شده و باقیمانده سایت و در قسمت General ، قسمت Bandwidth مقدار پهنای باند مصرف شده و باقیمانده سایت شما نمایش داده می شود.

5-سوال : چگونه امکانات هاست و محدودیت های آن را در سی پنل مشاهده کنم ؟

پاسخ : برای مشاهده امکانات در گرفته برای اکانت سی پنل شما در صفحه اصلی این پنل روی آیکن آیکن مشاهده آمار و امکانات هاست سی پنل کلیک کنید ،در این صفحه تمام جزئیات هاست شما نمایش داده می شود.

6-سوال : چگونه می توان به فایل های سایت در سی پنل دسترسی داشته باشم ؟

پاسخ : برای دسترسی به فایل های سایت ، در صفحه اصلی پنل از تب Files روی گزینه File Manager کلیک کنید ، تمامی فایل های سایت شما در صفحه ای که برای شما باز می شود نمایش داده می شود ، شما می توانید آنها را کپی یا منتقل یا حذف کنید یا فایل جدیدی از سیستم خود در آن آپلود کنید ، توجه داشته باشید شما نباید فایل های سیستمی را حذف کنید ، اطلاعات سایت شما در public_html قرار داد و با حذف فایل های داخل این پوشه اطلاعات سایت شما حذف خواهد شد.

7-سوال : پوشه public_html سی پنل چیست و چگونه وارد آن شوم ؟

پاسخ : پوشه public_html سی پنل ، پوشه ریشه سایت شما است ، هر اطلاعاتی که در این پوشه اضافه شود در سایت شما نمایش داده می شود و عموم می توانند به آن فایل دسترسی داشته باشند ، بنابراین درصورت حذف فایل های داخل این پوشه اطلاعات سایت شما حذف خواهند شد. برای دسترسی به public_html روی گزینه File Manager کلیک کنید و سپس از سمت چپ صفحه روی پوشه public_htmk کلیک کنید.

8-سوال : نحوه کار با file manager سی پنل چگونه است ؟

پاسخ : کار با فایل منیجر سی پنل به دلیل استفاده از ای‌جکس بسیار راحت است و به راختی کار با فایل های ویندوز است ، در سمت راست لیست پوشه ها و فایل های شما نمایش داده می شود ، با دوبار کلیک روی پوشه ها می توانید وارد آن شوید و با کلید up یا back به پوشه قبل یا پوشه ای که قبلا در آنجا قرار داشته باشید منتقل شوید ، در ادامه سوالات آموزش کامل کار با فایل منیجر سی پنل را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

9-سوال : چگونه می توان فایل متنی یا پوشه جدیدی در file manager ایجاد کنم ؟

پاسخ : برای ایجاد فایل متنی روی گزینه +file و برای ساخت پوشه در فایل منیجر سی پنل روی گزینه +Folder کلیک کنید ، توجه داشته باشید این فایل یا پوشه ها دقیقا در مسیری که قرار دارید ساخته خواهد شد.

10-سوال : نحوه آپلود کردن فایل در سی پنل چگونه است ؟

پاسخ : برای آپلود فایل در هاست خود ، وارد File manager سی پنل خود شوید ، به مسیری که قصد دارید ، فایل را در آن آپلود کتید وارد شوید ( فایل های داخل پوشه public_html برای بازدیدکنندگان سایت شما قابل دسترسی است) سپس منو بالا روی گزینه Uploads کلیک کنید ، در این صفحه شما می توانید فایلی را انتخاب کنید یا فایل را از پنجره ویندوز خود به سمت این صفحه بکشید تا آپلود شود.

جلسه اول آموزش سی پنل به پایان رسید ، در صورتی که مشکل یا نظری در مورد این جلسه دارید در قسمت دیدگاه های سایت آن را برای ما ارسال کنید.

موارد بیشتر برای کاوش

2 نظر منتشر شده

  • سلام آقای جان قربان شجاعیان هستم خسته نباشید .چگونه میتوانم درسی پنل خویش درسایت shaban,inوارد شوم چون با مشخصات ارسالی شامل:
    ————————————— وارد سی پنل سایت شوم لطفآ راهنما یی فرمائید.واین دستور شما
    (( در زمان خرید هاست معمولا آدرس ورود به cpanel به شما ارسال می شود ، اما به طور کلی نحوه وارد شدن سی پنل با استفاده از پورت 2082 می باشد ، شما باید عبارت :2082 را بعد از پسوند دامنه خود اضافه نمایید ، برای مثال اگر آدرس دامین شما yourdomain.com می باشد ، برای ورود به سی پنل باید از آدرس yourdomain.com:2082 استفاده نمایید.)) جواب نمیدهد.

      Avatar photo
    • با سلام و عرض ادب
      جناب شجاعیان
      لطفا اطلاعات هاست خود را در دیدگاه های سایت ها وارد ننمایید ، این کار ریسک امنیتی زیادی دارد.
      بنده بررسی کردم ، از آنجایی که محل میزبانی سایت شما ، تغییر کرده است ، نمی توانید با مشخصات قدیم وارد پنل هاست خود شوید ، جهت دریافت اطلاعات ورود به پنل هاست خود به ناحیه کاربری مراجعه نمایید و درخواست پشتیبانی ارسال کنید ، بخش فنی سریعا به درخواست شما رسیدگی خواهد کرد.

      موفق باشید

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند