10 اشتباه مهمی که باعث کاهش بازدید سایت شما می شود

این پست رو به اشتراک بگذارید

در این مقاله قصد داریم 10 اشتباهی که باعث کاهش بازدید سایت شما می شود ، با انجام هریک از اشتباهات زیر به مرور زمان شما بازدیدکنندگان فعلی سایت خود را از دست می دهید و وقت و هزینه ای که بابت راه اندازی وب سایت خود کرده اید برای شما ثمره ای نخواهد داشت ، بنابراین به شدت توصیه می کنیم این اشتباهات را در سایت خود تکرار نکنید ، به طور کلی وب سایتی که این موارد را رعایت کند اعتماد بیشتری نزد کاربران دارد و کاربران برای مراجعه بعدی ترجیح می دهند از سایت شما استفاده کنند.

10 دلیل برای کاهش بازدید سایت

کاهش بازدید سایت :

1-قرار دادن مطالب تحت pdf : بسیاری از سایت ها مطالب خود را در قالب فایل های pdf و doc قرار می دهند و کاربران برای مطالعه آنها مجبورند نرم افزار های مرتبط را نصب کنند تا بتواند مقاله یا توضیحات محصول شما را مطالعه کنند ، این یکی از بدترین اشتباهات است چراکه pdf برای وب مناسب نیست و کاربران نمی توانند قسمتی از آنها را به اشتراک بگذارند ، بهترین کار این است ک تمام مطالب خود را در توضیحات مطلب خود بنویسید تا کاربران به راحتی آنها را مطالعه کنند ، همچنین بهتر است امکانی در نوشته های خود قرار دهید تا کاربران با کلیک به آن بتوانند نسخه قابل چاپ را مشاهده کنند و آن را چاپ نمایند.

2-عدم تغییر رنگ برای لینک های سایت : یکی دیگر از اشتباه بزرگ طراحان وب عدم تغییر رنگ پیوند ها یا همان لینک های سایت می باشد ، کاربر از کجا متوجه شود که شما در متن های خود لینک قرار داده اید ؟ آیا آنها باید موس را روی تک تک کلمات مطالب شما ببرند تا متوجه شوند که کدام کلمه به سایت دیگری پیوند داده شده است ؟ بنابراین سعی کنید با CSS رنگ لینک های سایت خود را به رنگ دیگری به غیر از رنگ مطالب خود تغییر دهید.

3-فونت با سایز نامناسب : با بازدید از بسیاری از سایت ها متوجه شدیم اکثر آنها توجه به فونت سایت خود ندارند یا خیلی کوچک است که کاربر به زور می تواند کلمات را از همدیگر تشخیص دهد ، یا آنقدر بزرگ است که برای چشم کاربر آزاردهنده است ، نتیجه این کار بستن صفحه وب سایت در چند ثانیه است و باعث می شوید کاربر شما به سایت دیگری برای رفع خواسته خود اقدام نماید ، بنابراین توصیه می کنیم از یک فونت مناسب برای وب سایت خود استفاده نمایید و سایز آن را طوری تنظیم نمایید که چشم کاربر را اذیت نکند.

4-ارسال ایمیل اسپم گروهی : ارسال ایمیل گروهی ناخواسته به کاربران اینترنت باعث کاهش بازدید سایت شما می شود ، در نتیجه تمام ایمیل های شما به پوشه اسپم منتقل می شود و ممکن است در موتور جستجو نیز رتبه خود را از دست بدهید همچنین به دلیل عدم رعایت قوانین هاست شما مسدود می شود.

5-عدم انتخاب عنوان مناسب برای موتور های جستجو : بعضی از مدیران سایت محتوا بسیار کاربردی و مفیدی را برای کاربران خود تولید می کنند اما از عنوان مناسبی برای موتورهای جستجو استفاده نمی کنند ، برای مثال شما یک مطلب شامل “عکس های شهر شیراز” تولید کرده اید اما عنوان را اینطور نوشته اید “این تصاویر زیبا را از ندهید” این یعنی در عنوان تنها به اینکه در این مطلب عکسی وجود دارد اشاره کرده اید اما کاربر نمی داند که دقیقا چه عکسی را قرار است مشاهده کند ؟ با این حال انتظار دارید روبات های موتور جستجو متوجه این مورد شوند ؟ هرچند با پیشرفت موتور های جستجو آنها خیلی راحت می توانند تشخیص دهند منظور شما از این مقاله چیست اما بهتر است عنوان مطالب شما خود مطلب را توضیح دهد مثال بالا را می توانیم اینطور تغییر دهیم “چند تصویر زیبا از تصاویر شیراز” ، این عنوان هم می تواند کاربران شما متوجه کند که قرار است چه تصاویری را ببینند و هم رتبه شما را در موتور های جستجو افزایش می دهند.

6-باز شدن تمام لینک ها در تب جدید : هیچ چیز کاربران اینقدر عصبانی نمی کند که تمام لینک های شما در تب جدید باز شود ، آیا می توانید درک کنید که کاربران اگر قصد داشته باشند از 50 صفحه سایت شما بازدید نمایند جه اتفاقی در مرورگر آنها خواهد افتاد ؟!!!

7-نصب اسکریپت نال شده : بعضی از مدیران سایت برای افزایش امکانات وب سایت خود اقدام به نصب اسکریپت های نال شده می کنند که برای آن مجبور به هاست وارز می شوند در این مطلب معایب استفاده از هاست وارز و اسکریپت های نال شده را توضیح داده ایم.

8-دریافت بازدید یا کسب در آمد از پاپ آپ : پاپ آپ خوشحالی زودگذر که سایت شما را نابود می کند ! بسیاری از کاربران با استفاده از بازدیدکنندگان سایت خود کسب در آمد می کنند روش آن نیز به این صورت است پس از مراجعه کننده بازدیدکننده به سایت چند پنجره مزاحم تبلیغاتی برای وی باز می شود که مدیر وب سایت از این طریق کسب در آمد می کند ، به کاربرانی که از این روش استفاده می کنند اطمینان می دهیم این روش باعث کاهش بازدید سایت شما شده و ممکن است پس از چند ماه ارزش سایت شما از یک سایت تازه تاسیس کمتر نیز بشود ، بنابراین به جای کسب در آمد با استفاده از سرقت پهنای باند کاربران به فکر بالا بردن قانونی وب سایت خود در موتور های جستجو باشید. همچنین افرادی که پاپ خریداری می کنند نیز یک خوشحالی موقت دارند چراکه این روش بزودی از این خواهد رفت ، به جای استفاده از یک روش موقت که آینده قابل اعتمادی ندارد بهتر است بازدیدکنندگان خود را به صورت قانونی از موتور های جستجو دریافت نمایید.

9-بک لینک غیر قانونی : بک لینک هایی که از سایت های دیگران خریداری می کنید تنها در کوتاه مدت برای شما مفید خواهند بود ، پس از مدتی وب سایت شما با افت رتبه شدید مواجه خواهد شد ، بهتر است بک لینک قانونی رایگان به دست آورید می توانید از مطلب دریافت بک لینک رایگان استفاده نمایید.

10-قرار دادن تعداد زیاد تبلیغ : یکی از آزاردهنده ترین کارهایی که می توانید در وب سایت خود انجام دهید قرار دادن تبلیغات بیشتر است ؟ واقعا قصد دارید کاربران خود را فراری بدهید ؟ خیلی از سایت ها در تمام گوشه های وب سایت خود بنر های زیادی قرار می دهند که این کار باعث کاهش بازدید سایت شما می شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه ، لطفا در صورتی که سوال یا نظری دارید در پایین همین صفحه آن را به اشتراک بگذارید.

موارد بیشتر برای کاوش

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با افتخار ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ با بیش از 9 سال سابقه درخشان

شرکت نوآوران میزبانی هوشمند